پایان دادن به محدوده های حاشیه نشینی در کرمان

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه محدوده های حاشیه‌ نشینی شهری در استان باید بسته شود، عنوان کرد: با شفاف‌ سازی کامل و جدیت از توسعه این مناطق باید جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه راهبردی ساماندهی سکونتگاه‌ های غیررسمی کرمان گفت: عده‌ ای سودجو مردم را در حاشیه شهر کرمان درگیر کرده‌ اند و گروه‌ های مختلفی در سکونتگاه‌ های غیررسمی هستند که برخورد با آنها نیز متفاوت است.


وی افزود: فعالیت‌ های متعددی از سوی معاون سیاسی استانداری در بخش‌ های آموزشی و توانمند سازی، نشاط و اجتماعی، سلامت روان، اشتغال خرد و خانگی در این مناطق در حال پیگیری است و عمدتا با استفاده از ظرفیت‌ های غیردولتی و محوریت‌ سمن‌ ها کار پیش می‌ رود.


استاندار کرمان، پیگیری بحث‌ های مالکیتی و تخلفات را در حاشیه‌ شهر جدی دانست و تصریح کرد: با وجود همه این پیگیری‌ ها، باید به این مردم کمک کرد و آموزش و توانمندسازی آنها صورت گیرد و ظرفیت‌ هایی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای پیشبرد اهداف انجام شود.


فداکار تاکید کرد: ظرفیت‌ های قانونی نیز برای ساماندهی حاشیه‌نشینی وجود دارد؛ که باید آنها را عملیاتی کرد.

پایان دادن به محدوده های حاشیه نشینی در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه در خصوص توانمندسازی در سکونتگاه‌ های غیررسمی گفت: گروه‌ های جهادی زیادی با احساس تکلیف‌ به این مناطق ورود کردند و ما به دنبال آرایش قرارگاهی هستیم.


رحمان جلالی؛ از اقداماتی خبر داد که ناظر به پیگیری مشکلات معتادین متجاهر، اشتغال ساکنین و غیره است و در این زمینه از ظرفیت شورای مسجد محله استفاده می‌ شود.


وی از پیش‌ بینی اقدامات خدمات سلامت کودک، نوجوان، جوان و به طور کلی سلامت اقشار مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: اشتغال ساکنین با آموزش و کارآفرینی، نشاط اجتماعی با همکاری ورزش و جوانان، خدمات فرهنگی و اجتماعی و درمانی در حال عملیاتی است و در آینده گزارش آن ارائه می‌ شود.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha