نیازمند احداث ۱۲ مدرسه دوازه کلاسه در گلشهر کاظمیه هستیم

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت:طبق آمار سرانگشتی جمعیت دانش آموزی شهرک گلشهر کاظمیه نزدیک به ۱۲ مدرسه دوازه کلاسه فقط در این شهرک نیازمند احداث هستیم .

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، با اشاره به مدارس شهرک های اقماری و شهرهای مختلف استان که بحث مهاجر پذیری را دارند اظهار کرد: این شهرستان ها شامل زنجان ، ابهر ، قیدار و خرم‌دره است .

وی با بیان اینکه در طی سالیان گذشته شهرک های جدیدی را در سطح استان ایجاد شده است افزود: متأسّفانه زیرساخت های آموزشی در این شهرک ها ضعیف دیده شده است که به عنوان نمونه در شهرک گلشهر نزدیک ۱۰ هزار قطعه واحد مسکونی واگذار شده است و باتوجه به بعد جمعیتی دانش آموزی ۱.۸ است که اگر قطعه ۲ واحد در نظر گرفته شود کل مدارسی که در این شهرک به بهره برداری رسیده است تعداد ۴ مدرسه است که ۳ مدرسه ۹ کلاسه و یک مدرسه ۱۲ کلاسه است .

مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیز مدارس استان زنجان بیان کرد: طبق آمار سرانگشتی جمعیت دانش آموزی شهرک گلشهر نزدیک به ۱۲ مدرسه دوازه کلاسه فقط در گلشهر کاظمیه نیازمند احداث هستیم .

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرک گلشهر کاظمیه ۵ واحد مدرسه در حال احداث است خاطرنشان کرد: این ۵ مدارس در حال ساخت
یک مدرسه ۳۶ کلاسه و یک مدرسه ۱۲ کلاسه که از محل اعتبارات استانی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین در فازهای ۲،۷و۴ نیز در هرکدام یک مدرسه در حال ساخت است که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال احداث است که نیازهای اساسی شهرک تأمین شود .

وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی نیز باتوجه به دغدغه ای که در بحث ایجاد فضاهای آموزشی مناسب و استاندارد ، در شهرهای دیگر نیز پروژه‌های متعددی را در دست اجرا دارد افزود : در مجموع ۱۳۵ پروژه آموزشی در سطح استان در دست احداث است که امیدواریم با به بهره برداری رسیدن این پروژه ها بتوانیم قدم کوچکی را در تأمین فضاهای آموزشی داشته باشیم .

این مسئول خاطرنشان کرد: نیمه دوم سالجاری ۱۰ پروژه در دست اقدام داشتیم که ۲ پروژه افتتاح شده است و ۸ پروژه نیز تا آخر سال جاری افتتاح خواهد شد که امید است با تزریق به موقع اعتبارات استانی و ملی این تعداد به ۱۲ پروژه برسد تا پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش باشیم.

اسلامی ادامه داد : طی توافقات انجام شده ۲ مدرسه دوازه کلاسه توسط شرکت تعاونی فرهنگیان که قسمتی از گلشهر کاظمیه است آماده واگذاری است، احداث شود که جانمایی اولیه و نقشه های احداثی تحویل شرکت داده شده است که بزودی توافق نامه آن امضا خواهد شد .

وی اظهار کرد: در خصوص گلشهر کاظمیه خواهشمندیم که اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری لازم را انجام دهند تا در بحث اقدام ملی مسکن باتوجه به جمعیت و تراکمی که در اقدام ملی ساکن خواهد شد قبل از جمعیت ساکن احداث پروژه های آموزشی را انجام دهیم تا بتوانیم باری از مشکلات آموزش و پرورش را برداریم .

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha