امام جمعه کرمان: اسلام در بحث حجاب مطالبه گر است، نه بدهکار

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان، گفت: بحث دیگری که در مورد خانواده مطرح است، این است که اسلام در بحث زن مطالبه گر است نه بدهکار. این دین اسلام است که مطالبه گر است و زن و مرد را در کنار یکدیگر می بیند، نه دین زنانه و مردانه، اما در غرب اینگونه نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان، با تسلیت سالروز شهادت ام البنین سلام الله علیها، روز تکریم مادران و همسران شهدا و روز شهدای دانشجو را گرامی داشت.

وی در ادامه با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) در مورد امانتداری در همه جنبه ها، افزود: حضرت علی(ع) فرمودند: هرکس در امانت خیانت کرد و امانت را سبک شمرد و به آن توجه نکرد، ذلت در دنیا و آخرت را برای خود فراهم کرده است.

امام جمعه کرمان تاکیدکرد: بحث امانت را در جنبه‌ های فطری، قلبی و شرعی جدی بگیریم و به آن جامعه عمل بپوشیم و همیشه امانتدار خوبی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با تاکید بر امانتداری در جنبه‌ های مختلف زندگی گفت: اگر می‌ خواهید متوجه امانتداری و راستگویی افراد شوید؛ ببینید چقدر در گفتار و عمل صداقت و راستگو هستند و نفاق نداشته باشد.

وی ابراز داشت: هیچوقت نباید فقط به جنبه ها و عبادات ظاهری توجه کرد و قدرت نباید در دست نااهل باشد، چون آنان قدرت را برای هوی و هوس های خود به کار می‌ برد.

امام جمعه کرمان؛ همچنین با اشاره سالروز قیام خونین قم، گفت: در زمان رژیم طاغوت علیه امام راحل در روزنامه ای مطلبی انتشار یافت که به سرفصل قیام برای حرکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تبدیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، در ادامه با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، فلسفه حجاب در اسلام را تبیین و تاکید کرد: آزادی به معنای ولنگاری نیست، زیرا ولنگاری و بی بند و باری، دقیقا مانع آسایش و امنیت می شود.

وی تاکید کرد: کشف حجاب که به وسیله رضا خان اتفاق افتاد، جای این سوال را دارد که چرا اجازه نمی‌ داد زن‌ های مومن باحجاب اسلامی در مراکز عمومی ظاهر شوند؟ او از چه کسی دستور می گرفته است؟

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، افزود: دشمنان و غربی‌ ها دنبال این بودند، اخلاق و معنویت را در کشور از بین ببرند و با تمام مظاهر اخلاق و معنویت مبارزه می‌کردند و نوکری مثل رضا خان پیدا کرده بودند، تا حجاب را کمرنگ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با ذکر چند نکته در مورد حجاب، تصریح کرد: اصل اول حجاب، یک اصل فطری، شرعی و عقلی است، فطرت انسان پوشش را قبول دارد و به دنبال پوشش‌ می‌ رود.

وی اظهار داشت: اصل دوم حجاب، یک بحث کاملا عقلی است و عقل انسان حکم می‌ کند، که حجاب وجود داشته باشد.

خطیب جمعه کرمان، یادآور شد: اصل سوم حجاب یک اصل شرعی است و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در بین بانوان فرهیخته گفت: حجاب اصل مهمی در دفاع از اخلاق و معنویت انسان است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جمع بانوان فرهیخته طی روزهای اخیر گفت: ایشان می فرمایند: برخی را ضعیف حجاب می دانیم، که اینها را باید از خودمان بدانیم، زیرا همان کسانی بودند که تودهنی به دشمن زدند.

وی گفت: باید خواهران و برادران و هر عاقل و فرهیخته ای توجه داشته باشند و مرور کنند، در طول تاریخ چه افرادی مخالف حجاب بودند و چه افرادی طرفداری کردند!

خطیب جمعه کرمان گفت: بحث دیگری که در مورد خانواده مطرح است، این است که اسلام در بحث زن مطالبه گر است نه بدهکار، ولی غربی‌ ها در عمل با زن مخالفت می کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، بیان کرد: این دین اسلام است، که مطالبه گر است و زن و مرد را در کنار یکدیگر می بیند و دین انسانیت است، نه دین زنانه و مردانه، اما در غرب اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: اسلام در بحث زن نسبت به غرب مطالبه گر است نه بدهکار؛ غربی ها درباره نظام خانواده و حجاب محکوم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه اسلام مطالبه گر است و زن و مرد را در کنار هم می بیند یادآور شد: اسلام دین انسانیت است و سند افتخار انقلاب در این مطالبه گری حق زنان تحصیل کرده است، که این افراد اکنون در سمت های علمی کشور مشغول خدمت رسانی هستند و چیزی از مردها کم نگذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، با اشاره به تفاوت ماموریت های زن و مرد، اذعان داشت: بالاترین ماموریت زن را انسان سازی دانست و اسلام طرفدار مرد سالاری و زن سالاری نیست، بلکه سالار در یک خانواده تقوا تعهد و اخلاق است، ولی غرب باکمال تاسف برای زن ارزش قائل نیست.

وی تاکید کرد: سرمداران شعارهای اغتشاشات اخیر افرادی بودند، که برای زن ارزشی قائل نبودند و غرب دنبال آزادی به معنای ولنگاری است، که ضد آسایش و امنیت زن است.

خطیب جمعه کرمان، گفت: غرب در شعارهای خود به گونه‌ ای جلوه می دهد، که انگار آرامش و امنیت را برای زن به ارمغان می آورد، در حالی که اینگونه نیست و غرب با آرامش و امنیت زن مخالف است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با تقدیر و تشکر از مردم و همه دست اندرکاران مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی از فرماندهان عالی رتبه ای بود، که در توسعه و گسترش و تقویت جبهه مقاومت که از نیازهای فعلی جامعه اسلامی است نقش داشت.

وی تاکید کرد: پیام شهادت سردار سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت این است؛ که مسلمانان در کنار هم همه استعدادها و توان خود را به کار گیرند تا منویات بزرگان دین بویژه اهل بیت را جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه کرمان افزود: مسلمانان با هر قوم و رنگی بایستی در کنار هم بایستند و در کنار هم در مقابل دشمنان اسلام صف آرایی کنند و با استفاده از تمام توان و استعدادهای خود پیروزی‌ هایی را برای جبهه اسلامی به ارمغان بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در جبهه مقاومت رنگ، قومیت و خط کشی مفهوم ندارد، تصریح کرد: ملت واحد اسلامی را باید در جبهه مقاومت تشکیل داد.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان بایستی با نگاهی واحد در مقابل دشمنان اسلام و در کنار هم صف آرایی کنند و پیروزی نهایی را به ارمغان بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha