10 درصد تخت های بیمارستانی برای خدمات رفاهی اختصاص می یابد

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در راستای توسعه کیفی و کمی خدمات، حداکثر ۱۰ درصد از تخت های بیمارستان‌های ممتاز به تخت‌های ویژه رفاهی یا وی.آی.پی اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر جواد ملکی، گفت: مردم علاقمند به دریافت خدمات پزشکی از اساتید و پزشکان سیستم دولتی در فضای مناسب تر هستند، از همین رو برنامه ریزی شده تا 10 درصد تخت های بیمارستانی برای خدمات رفاهی تعلق گیرد.

وی بیان کرد: تخت‌های بستری ویژه رفاهی تخت‌هایی است که در راستای ارائه خدمات وی.آی.پی به افراد متقاضی استفاده از امکانات رفاهی بیمارستانی با تعرفه بیشتر در محیط فیزیکی بهتر و نیز ارتقای سطح درآمد بیمارستان‌ها و رسیدگی به سایر بخش‌های بیمارستانی تدارک دیده شده است.

دکتر ملکی گفت: در حال حاضر ۷.۲ درصد معادل ۳۷ تخت از تخت‌های عادی و تخت‌های موجود در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های درجه یک امام رضا(ع)، ولایت، منتصریه، چشم پزشکی خاتم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امام خمینی(ره) درگز به تخت‌های ویژه رفاهی اختصاص یافته است.

دکتر ملکی با اشاره به اینکه هم اکنون هفت هزار و ۶۲۲ تخت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که پنج هزار و ۱۹۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی و ۲ هزار و ۴۳۲ تخت در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی قرار دارند، گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۸۰ تخت در بیمارستان‌های شهر مشهد فعال است که چهار هزار و ۱۴۸ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی و ۲ هزار و ۴۳۲ تخت در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی این شهر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد کل تخت‌های بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶ هزار و ۴۶۵ تخت معادل ۸۵ درصد تخت عادی و هزار و ۱۵۷ تخت معادل ۱۵ درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha