مسمومیت ۹ شهروند رفسنجانی با گاز مونوکسید کربن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی رفسنجان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، سه ماموریت در زمینه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهرستان‌ های انار و رفسنجان توسط اورژانس صورت گرفته است، که در پی آن ۹ شهروند با گاز مونوکسید کربن مسموم و تحت مداوا قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدرضا حسینی زینلی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته، سه ماموریت مبنی بر گازگرفتگی در شهرستان های رفسنجان و انار و روستای راویز به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به سه ماموریت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر انار و روستای راویز اعزام شدند، که طبق گزارشات، این حوادث در مجموع ۹ مصدوم(۷ خانم و ۲ آقا) بر جای گذاشت.

رئیس اورژانس رفسنجان تصریح کرد: طی این ماموریت ها ۳ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۶ نفر از آنها جهت تکمیل درمان توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر زینلی ابراز داشت: به گفته شاهدان عینی، دلایل این حوادث رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب بخاری و استفاده از زغال جهت گرمایش در فضای بسته اعلام شده است.

وی از همشهریان درخواست کرد: با توجه به شروع فصل زمستان و سردی هوا از شهروندان می خواهیم؛ در نصب بخاری و وسایل گازسوز اصول ایمنی و کارشناسی را رعایت کنند و با عدم استفاده از زغال و هیزم در فضای بسته ناجی جان خود و دیگران باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha