بازگشت کمتر از ۲ درصد حقوق دولتی معادن به استان کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، گفت: از حدود ۱۶۸۷ میلیارد تومانی که از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان کرمان باید بازگشت داده می شد، تاکنون حدود ۲۰۸ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۲ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد، گفت: در سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی معادن استان کرمان بوده و ۲۰۸ میلیارد تومان به استان برگشت داشته است.

وی افزود: به لحاظ قانونی مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است و قانون می گوید؛ در مواردی که به دلیل بهره برداری معادن خسارت هایی به اهالی ساکن منطقه و بخش کشاورزی وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی، با تصویب شورای معادن تا یک درصد از فروش پس از واریز به خزانه، برای جبران خسارت های مذکور و در صورت وارد شدن آسیب های عمومی به فعالیت های بهداشتی، عمرانی و ... در منطقه اختصاص می یابد.

رئیس سازمان صمت استان کرمان تصریح کرد: براساس مصوبه امسال شورای معان استان، تاکنون ۱۲ واحد براساس شکایت دستگاه ها(راه، محیط زیست، منابع طبیعی و ...) مبلغ ۲۲۷ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش را واریز کرده اند.

حسینی نژاد در ادامه تصریح کرد: از حدود ۱۶۸۷ میلیارد تومانی که از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان کرمان باید بازگشت داده می شد تاکنون حدود ۲۰۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.


وی ابراز داشت: با لغو تفویض اختیار شورای معادن استان ها، امسال کرمان حدود ۷ هزار میلیارد تومان ضرر کرده است.


رئیس سازمان صمت استان کرمان؛ با اشاره به لزوم بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان ها عنوان کرد: تاکنون استان حدود ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به خزانه واریز کرده که از این عدد ۲۰۸ میلیارد تومان به کرمان بازگشت داده شده است.


به گفته حسینی نژاد، ماده ۴۳ درباره اختصاص یک درصد فروش معادن برای آلایندگی در مناطق همجوار معدن، قانون برنامه ششم توسعه باید در برنامه هفتم هم آورده شود و امسال میزان فروش معادن استان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که یک درصد آن عدد چشمگیری خواهد بود، اما در قانون بودجه سقف گذاشته اند و سهم استان ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.


وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۸ میلیارد تومان به استان کرمان از بابت یک درصد فروش معادن بازگشت داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha