معافیت هزینه ای روستائیان کرمان در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه روستاییان استان فقط تا پایان امسال جهت دریافت رایگان سند تک برگ منازل فرصت دارند، گفت: روستاییان کرمان برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به سند تک برگ کاداستری از پرداخت تا پیان سال از پرداخت هرگونه هزینه معاف هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی محمودی در سفر به شهر راین گفت: روستاییان کرمانی فقط تا پایان امسال فرصت دارند برای دریافت رایگان سند تک برگ منازل خود اقدام کنند و این مهلت هرگز تمدید نمی شود.

وی افزود: روستاییان کرمان برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری از پرداخت هرگونه هزینه معاف هستند و فقط تا پایان امسال این طرح ادامه دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، تصریح کرد: در بحث املاک هرگونه تقاضایی که در پرونده باشد، آرشیو الکترونیکی شده و به صورت اسکن شده وارد بانک اطلاعاتی اسناد مالکیت شده است.

محمودی، با بیان اینکه اتاق اصناف کشاورزی باید کمک کنند تا اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی صادر شود، بیان کرد: در استان کرمان برای ۱۰۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی که قبلا اسناد مالکیت آن ها صادر شده بود، اسناد مالکیت کاداستر صادر شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: باید برای این زمین ها سند تک برگ صادر شود، که تاکنون یک دهم از این اراضی دارای سند تک برگ شدند./ اداره کل ثبت اسناد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha