تحقق صلح و سازش در ۸۸۶ فقره پرونده شوراهای حل اختلاف کهنوج

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: با همت کارکنان دستگاه قضایی و مصلحان شوراهای حل اختلاف این شهرستان، تاکنون ۸۸۶ پرونده در حوزه قضایی این شهرستان به مصالحه ختم شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سهراب سالاری با اشاره به سنت حسنه صلح و سازش و نفوذ کلام ریش سفیدان و مصلحان در بین مردم و اهمیت میانجیگری ها، گفت: با پشتکار اعضا و کارکنان این حوزه قضایی، تاکنون ۸۸۶ فقره پرونده از ابتدای سال ۱۴۰۱ در این شهرستان به مصالحه منتهی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان، به تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ فقره پرونده رسیدگی و در نهایت مختومه شده است.

رئیس دادگستری کهنوج بیان کرد: بازگرداندن انسان از قید و بند زندان به آغوش گرم خانواده، نمونه بارز و مصداق عینی انفاق و ایثار بوده و به فرموده ائمه اطهار علیهم السلام از با فضیلت ترین اعمال مؤمنین شمرده می‌ شود.

سالاری افزود: با ورود و مساعدت شورای حل اختلاف شهرستان کهنوج، در نیمه ابتدای سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۹۵۲ فقره پرونده به این حوزه قضایی وارد و در مقابل، تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ پرونده نیز پس از رسیدگی، مختومه شده است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح در شورای حل اختلاف کهنوج ۳۴ درصد می باشد./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha