جمع آوری بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد از یک فروشگاه زنجیره ای در جیرفت
تصویر آرشیوی است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از کشف و جمع آوری بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد طی بازدید کارشناسان این مرکز از یک فروشگاه زنجیره ای در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مقبلی در جلسه ای که با کارشناس مسئول بهداشت محیط جیرفت برگزار شد، گفت: صبح امروز بازرسان بهداشت محیط از یک فروشگاه زنجیره ای معروف بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذائی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری ومعدوم نمودند.

وی افزود: روز گذشته نیز کارشناسان بهداشت محیط تعداد ۳۹۳ حلب ۱۷ کیلوئی به مقدار ۶۶۸۱ کیلوگرم خیارشور فاسد و تاریخ گذشته نیز از یک فروشگاه پخش مواد غذائی جمع آوری و معدوم کردند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت نیز در این باره گفت: کارشناسان ما در بازدید از این فروشگاه زنجیره ای متوجه به مواد غذائی تاریخ گذشته در انبار آن شده و بازرسی خود را در سطح فروشگاه با دقت بیشتر انجام دادند.

مهندس اسفندیاری تصریح کرد: متأسفانه متوجه مقادیر زیادی مواد غذائی از قبیل نوشیدنی های فراوان از نوع دلستر، نوشابه، حبوبات بسته بندی نظیر نخود، عدس، لبنیات از قبیل ماست دوغ پنیرو.....خوراکی پفک، چیپس و ده ها نوع از اقلام موجود که بیش از "۳ تن مواد غذایی" تاریخ‌ مصرف گذشته شده، جمع آوری و معدوم می نمایند.

وی با بیان اینکه مواد غذائی از زمان تولید تا عرضه ممکن است دچار تغیرات زیادی شوند، ابراز داشت: بنابر این برای حفظ سلامت همشهریان عزیز و عرضه مواد غذائی سالم نیازمند به کنترل مستمر در سطح عرضه هستیم و همکاران سخت کوش ما با اجرای وقت و دقت بیشتر این برنامه را با اولویت کنترل بیش از بیش مواد خوراکی و آشیامیدنی از نظر تاریخ تولید، اصالت و شرایط نگهداری مواد غذایی انجام می دهند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از همشهریان محترم درخواست نمود: در خرید مواد غذائی خود نهایت دقت را نسبت به تاریخ و وضعیت ظاهری آن نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هر زمینه ای، مراتب را برای پیگیری قانونی، با سامانه تلفنی ۱۹۰ یا تلفن ثابت۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۳ در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha