تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان جهت بازسازی پل های آسیب دیده جنوب کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از تخصیص اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جهت بازسازی ۹ پل خسارت دیده از سیلاب های گذشته در جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی محمودی، طی بازدیدی که از روند اجرای ساخت ابنیه فنی و پل های خسارت دیده از سیلاب های دی ماه سال گذشته و مرداد ماه امسال داشت، از بازسازی و ساخت پل های یک تا ۲۰ دهانه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد که ۱۰۱ میلیارد تومان هزینه در برداشته است، خبر داد.

وی طی بازدیدی که از محورهای رودبار جنوب به ایرانشهر، قلعه گنج به منوجان و منوجان به هشت بندی انجام داد، گفت: عملیات اجرایی پل رحمت آباد با ۴ دهانه ۷ متر و اعتبار ۷ میلیارد تومان، پل چاه بید با ۱۰ دهانه ۱۰ متر و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و همچنین پل ورودی زهکلوت با ۲۰ دهانه ۱۰ متر و اعتبار ۳۷ میلیارد تومان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری جنوب کرمان طی بازدید از محور قلعه گنج به منوجان، بیان کرد: پل مهاجران استیج در سیل سال گذشته جوابگوی آب عبوری نبوده، که دستورات لازم جهت بررسی افزایش تعداد دهانه های این پل به مشاور داده‌ شده است.

محمودی از پل رودخانه دهنو بازدید کرد و نکات و موارد فنی لازم جهت بازبینی را به مشاور و پیمانکار گوشزد کرد و گفت: سه پل با مشخصات دو دهانه ۵ متر، یک دهانه ۶ متر و یک دهانه ۵ متر با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت است.

وی در بازدید از راه خسارت دیده از سیلاب رودخانه تجدانو در سال گذشته، تصریح کرد: ابنیه ساخته شده در رودخانه تجدانو در سنوات قبل جوابگوی حجم آب عبوری نبود، که همین امر سبب تخریب جسم راه شده بود،که جهت جلوگیری از این امر طبق مطالعات هیدرولوژی انجام شده در حال حاضر یک پل با ۷ دهانه ۶ متر، یک پل با ۳ دهانه ۶ متر و یک پل با ۲ دهانه ۶ متر و اعتبار ۱۴ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.

مدیر کل راهداری جنوب کرمان، در بازدید از محور منوجان به چاه حسن از اضافه کردن یک پل و ایجاد دیوار هدایت آب با توجه به سیلاب سال گذشته در این محور خبر داد و اظهار داشت: آنچه از تعریض محور منوجان به چاه حسن باقی مانده را در دستور کار قرار داده ایم تا عملیات تعریض این محور برای تردد ایمن تر تکمیل شود.

مجتبی محمودی در پایان از عزم جدی اداره کل راهداری جنوب کرمان برای تکمیل ابنیه فنی خسارت دیده از سیلاب گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین اعتبار به موقع از اعتبارات سیل هرچه سریعتر عملیات ساخت طرح های خسارت دیده از سیلاب اتمام و آن ها را به بهره برداری برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha