افتتاح چندین طرح عمرانی، آبرسانی و کشاورزی در فهرج

فرماندار شهرستان فهرج، گفت: به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج سازندگی سپاه فهرج، طرح آبرسانی به ۶ روستای این شهرستان، طرح کشاورزی گلخانه هیدروپونیک به همراه چندین طرح عمرانی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سعیدنیا، گفت: به‌ همت بسیج سازندگی سپاه فهرج، طرح آبرسانی به ۶ روستای شهرستان فهرج با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌ برداری رسید.

وی در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به روستای ماهیدشت که نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندهان سپاه و انتظامی، رییس دادگاه عمومی، بخشدار مرکزی و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند، گفت: با اجرای خط انتقال بطول ۱۱ کیلومتر از روستای حسین آباد علم خان تنش ابی این روستا برطرف شد.

فرماندار فهرج، اضافه کرد: روستاهای حسین آباد علم خان، نعیم اباد، امامیه، ده سلطان، امین آباد و ماهیدشت بدلیل کاهش دبی آب چاه تابستانی سخت را گذراندند، که بابت این موضوع از آنها عذرخواهی می کنم.

سعیدنیا، تصریح کرد: مبلغ ۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان برای اجرای این طرح هزینه شده است و در مجموع برای رفع تنش آبی این ۶ روستا ۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: با حمایت های مهندس عبدیان مدیرعامل آبفای استان کرمان، چاه جدید طی ۳ ماه گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال حفر و از امروز وارد مدار شد و بزودی اتفاقات خوبی در حوزه آبرسانی به روستاها رخ خواهد داد.

افتتاح چندین طرح عمرانی، آبرسانی و کشاورزی در فهرج

فرماندار فهرج، بیان کرد: در چندین سال گذشته اهالی این روستاها با کمبود مشکلات آب آشامیدنی رو به‌ رو بودند، که با بهره‌ برداری از این طرح مشکل آب آشامیدنی بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت این روستاها رفع و از آب آشامیدنی سالم بهره‌ مند شدند.

حجت‌ الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره‌ برداری از طرح آبرسانی به ۶ روستای بخش مرکزی فهرج، گفت: مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران خود را خدمت‌گزار مردم می‌ دانند و این بالاترین افتخار برای انقلاب و مردم است.

وی همچنین از مسوولان شهرستان فهرج که در جهت آبرسانی به مردم این شهرستان تلاش کرده‌ اند، تشکر و قدردانی کرد.


مهندس نارویی مدیر آب و فاضلاب فهرج نیز گفت: برای رفع تنش آبی این شهرستان یک مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و یک ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال ساخته شده است.

افتتاح چندین طرح عمرانی، آبرسانی و کشاورزی در فهرج

همچنین با حضور نماینده مجلس و جمعی از مسوولان شهرستان، یک گلخانه هیدروپونیک در روستای زیدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان فهرج به بهره‌ برداری رسید.

علیرضا طیبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج، اظهار داشت: این گلخانه هیدروپونیک با کشت گوجه فرنگی به مساحت ۴ هزار و ۳۲ متر مربع احداث شده است، که برای راه‌ اندازی و احداث آن ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، که ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات تسهیلات توسعه ملی و ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی اضافه کرد: با راه‌ اندازی این گلخانه برای ۸ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha