از هر ۱۰ بزرگسال، یک نفر به دیابت مبتلاست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می کند، یعنی حدود ۵۳۷ میلیون نفر که نیمی از آنها نمی دانند به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محسن بارونی، گفت: روز جهانی دیابت در سال ۱۹۹۱ توسط فدراسیون بین المللی دیابت و سازمان جهانی بهداشت راه اندازی شد و شعار روز جهانی دیابت در سال ۲۰۲۲، "آموزش حفاظت از فردا" یا "آموزش برای حفظ آینده"، با تمرکز بر دسترسی به مراقبت از دیابت است.

وی افزود: در حال حاضر از هر ۱۰ بزرگسال در جهان، یک نفر با دیابت زندگی می کند، یعنی حدود ۵۳۷ میلیون نفر که نیمی از آنها نمی دانند به این بیماری مبتلا هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی کرمان، ادامه داد: متخصصان مراقبت های بهداشتی باید بدانند که چگونه بیماری را زود تشخیص دهند و بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهند.

دکتر بارونی، در توضیح اهمیت خودمراقبتی در دیابت، گفت: بیش از ۹۰ درصد مراقبت های دیابت خودمراقبتی است و نیاز به مدیریت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته دارد.

وی تصریح کرد: تا سال ۲۰۳۰، از هر ۹ نفر یک نفر به دیابت مبتلا خواهد شد و این امر فشار بیشتری بر روی بهداشت وارد می کند، تا بهترین مراقبت های دیابت را ارائه دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ خاطرنشان کرد: استاندارد سازمان جهانی بهداشت برای پوشش مراقبت های دیابت تا سال ۲۰۳۰ میلادی شامل پنج هدف می شود:

هدف اول : ۸۰ درصد افراد مبتلا به دیابت شناسایی شوند.

هدف دوم: ۸۰ درصد افراد مبتلا به دیابت شناسایی شده کنترل قند خون مطلوب داشته باشند.

هدف سوم: همچنین ۸۰ درصد افراد مبتلا به دیابت کنترل مطلوب فشار خون داشته باشند نیز هدف سوم است.

هدف چهارم: ۶۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت ۴۰ ساله یا بالاتر استاتین دریافت کنند.

هدف پنجم: ۱۰۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع یک، به انسولین ارزان قیمت و خودپایشی قند خون دسترسی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha