اجرای طرح غربالگری، تشخیص و مداخله درمانی ناشنوایی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح غربالگری، تشخیص و مداخله درمانی ناشنوایی کودکان بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر شاپور بدیعی این برنامه در راستای تسهیل وتسریع در کاشت حلزون شنوایی کودکان ناشنوا اجرا می شود اظهار کرد: در حال حاضر آزمون OAE در نوزادان تازه متولد شده دربیمارستانهای دارای زایشگاه توسط کارشناس بهزیستی انجام می شود.

وی با بیان اینکه نوزاد پس از ترخیص در 3 تا5 روزگی درمراجعه به مرکز بهداشت، نتایج آزمون وی در فرم مراقبت کودک سامانه سینا ثبت می شود خاطر نشان کرد: تمام پیگیری های نوزادان درصورت وجودمشکل توسط مراکز بهداشتی درمانی انجام واطلاعات از خانواده کودک دریافت می گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان تصریح کرد: در طول مدت بستری نوزاد و با دستور پزشک شنوایی سنجی در داخل بخش ، غربالگری نوزاد انجام می شود، و در صورت نیاز به پیگیری، اقدامات لازم انجام و آموزش های مورد نیاز به مادر ارائه می شود.

دکتر بدیعی تصریح کرد: بر اساس این برنامه، بیمارانی که دچار کاهش شنوایی شدید تا عمیق دو طرفه هستند ابتدا جهت تشکیل پرونده به مرکز کاشت حلزون معرفی می شوند و خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 مرکز تشخیص کم شنوایی در مشهد فعال است خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از 88 مورد عمل کاشت حلزون در مراکز تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه که زایشگاه دارند برنامه غربالگری کم شنوایی در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha