۴۴۵ مدرسه با وجود یک الی ۵ دانش آموز در استان کرمان وجود دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ۴۴۵ مدرسه با وجود یک تا ۵ دانش آموز و ۷۳ مدرسه تک دانش آموزی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی صبح امروز ۱۶ آبان ماه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان در اقصی نقاط استان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است و ۴۴۵ مدرسه با وجود یک تا ۵ نفر دانش آموز در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم، یعنی کودکان گروه سنی(۶ تا ۱۱) سال اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است، افزود: آموزش دانش آموزان لازم التعلیم در راستای انسداد مبادی بی سوادی در استان به صورت خانه به خانه و دانش آموز به دانش آموز پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: پوشش تحصیلی دانش آموزان در اقصی نقاط کشور، حتی با وجود یک دانش آموز سند افتخار جمهوری اسلامی ایران در مسیر عدالت آموزشی است.

رضایی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۷۳ مدرسه با وجود یک دانش آموز و ۶۳ مدرسه با وجود ۲ دانش آموز در استان دایر است.

وی با اشاره به گستره آموزشی هزار کیلومتری نظام تعلیم و تربیت استان (۱۰۰۳ کیلومتر فاصله مدرسه شمالی و جنوبی استان)، تاکید کرد: فاصله شمالی‌ ترین تا جنوبی ترین مدرسه کرمان، یکهزار و ۳۳ کیلومتر است و باید به گونه ای تلاش شود، که حتی یک دانش آموز نیز در استان از تحصیل بازنماند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۶۸۰ دانش آموز در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند، علاوه بر این تعداد، بیش از ۳۲ هزار دانش آموز اتباع در استان داریم.

رضایی؛ از فرمانداران، شورای شهر و دهیاران درخواست کرد: افراد بازمانده از تحصیل و لازم التعلیم را به ادارات آموزش و پرورش و مدارس معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha