تزریق واکسن آنفلوانزا در بیماران نقص ایمنی با مشورت پزشک انجام شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماران نقص ایمنی زمینه ابتلا بیشتری به عفونت نسبت به سایر افراد دارند از همین رو تزریق واکسن آنفلوانزا در این بیماران می تواند مانع بدحالی شود که البته این کار باید با مشورت پزشک انجام شود.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمدحسن اعلمی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال احتمال سرایت بیماری آنفلوانزا بیش از گذشته است از همین رو بیماران نقص ایمنی باید از محیط های پر ازدحام پرهیز کنند، عنوان کرد: بیماران نقص ایمنی به دلیل شرایط جسمی که دارند آماده ابتلا به بیماری های عفونی و قارچی هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از اوقات بیماران نقص ایمنی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی با عفونت های شدید به بیمارستان مراجعه می کنند، گفت: پرهیز از مکان های شلوغ برای عدم ابتلا به بیماری تنفسی، رعایت فاصله یک و نیم متری با دیگران، استفاده از ماسک، قدم نزدن در پارک هنگام برگ ریزی درختان از جمله نکاتی است که این بیماران باید رعایت کنند.

دکتر اعلمی با اشاره به اینکه برگ ریزی درختان در فصل پاییز به دلیل اینکه حاوی قارچ هستند برای بیماران نقص ایمنی خطر ساز است، ابراز کرد: بهترین راه درمان برای بیماران نقص ایمنی، پیشگیری از ابتلا به عفونت است.

وی گفت: شستن دست ها با آب و صابون به صورت منظم، تزریق واکسن آنفلوآنزا در شهریور ماه یا اوایل مهر ماه، باعث خواهد شد زمینه ابتلا به عفونت در این بیماران کمتر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اختلال نقص ایمنی گروهی از بیماری‌ها ارثی است که سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: از زمان تولد، دستگاه ایمنی کودک مبتلا به نقص ایمنی به درستی عمل نکرده و به دلیل مشکلاتی در گلبول‌های سفید از جمله لنفوسیت‌های T و B قادر به مبارزه با عفونت‌ها نخواهد بود؛ وجود این اختلال باعث می‌شود که کودک سریع‌تر بیمار شده و دوره‌های بیماری او به نسبت دیگر کودکان طولانی‌تر باشد.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی، مراقبت از دندان ها، رژیم غذایی سالم، حفظ تناسب اندام، خواب کافی، مدیریت استرس، دوری از افراد دارای علایم عفونی از جمله راهکارهای حفظ سلامت عمومی افراد دارای نقص سیستم ایمنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha