"بیمارستان سینا" شهرستان زرند، بیمارستان دوستدار کودک استان کرمان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به زحمات شبانه روزی کارکنان مجموعه بیمارستان سینا، امروز ما شاهد این افتخار بزرگ برای شهرستان زرند هستیم که لوح دوستدار کودک به این بیمارستان تعلق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد، در این مراسم گفت: یکی از مهم ترین اهداف وزارت در سال جاری بحث جوانی جمعیت است، که یک بخش مهم آن تامین سلامت و رشد و تکامل نوزادانی است که سرمایه اصلی کشور برای آینده هستند.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر یکی از مهم ترین ارکان سلامتی کودک است که با تقویت سیستم ایمنی کودک، سلامت طولانی مدت آنها تضمین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: با توجه به زحمات شبانه روزی کارکنان مجموعه بیمارستان سینا، امروز ما شاهد این افتخار بزرگ برای شهرستان هستیم، که نتیجه آن داشتن کودکانی سرحال، سالم و باهوش به عنوان سرمایه های کشورمان خواهد بود.

دکتر احمدی نژاد، تصریح کرد: امروزه نفت و گاز و ... سرمایه اصلی نیستند، بلکه کودک سالم که نیروی انسانی جامعه است سرمایه اصلی یک کشور محسوب می شوند و از همه کسانی که تلاش کردند تا این عنوان مهم به بیمارستان سینای زرند تعلق گیرد تقدیر و تشکر کرد.

"بیمارستان سینا" شهرستان زرند، بیمارستان دوستدار کودک استان کرمان شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم از مسئولان بیمارستان زرند درخواست کرد که این عنوان را حفظ کنند و اظهار کرد: از شما خواهشمندم تلاش کنید که این بیمارستان همیشه بیمارستان دوستدار کودک باشند.

دکتر محسن بارونی، با اشاره به اهمیت بانک شیر مادر در بیمارستان ها گفت: در کرمان بانک شیر مادر در بیمارستان افضلی پور راه اندازی شده است، که کمک بسیار مهمی در جهت افزایش تغذیه با شیر مادر به نوزادان نارس می کند.

وی با اشاره به اینکه تقویت راهکارهای استفاده از شیر مادر بسیار اهمیت دارد که باید برای آنها برنامه ریزی کرد، خاطر نشان کرد: علاوه بر اهمیت شیر مادر، باید تلاش کرد که کودک بعد از دوران شیرخوارگی حفظ شود و آمار تکان دهنده مرگ کودکان کاهش پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پایان دادن به تبلیغات و توزیع رایگان شیر خشک یا مصنوعی در بیمارستان را مهم دانست و گفت: ما تلاش می کنیم که هیچ تبلیغاتی در خصوص شیر مصنوعی در محیط بیمارستان ها مشاهده نشود.

وی گفت: مطالعه ای در زمینه سلامت روان نشان داد، کودکان ما نسبت به گذشته پرخاشگری بیشتری دارند که یکی از عواملی که بررسی شده در این تحقیق تغذیه با شیر مادر بوده است و نتیجه مطالعات نشان داده کودکانی که شیر مادر استفاده کرده بودند، به شکل معنی داری رفتارهای پرخاشگرانه کمتری در دوران مدرسه از خود نشان می دهند.

"بیمارستان سینا" شهرستان زرند، بیمارستان دوستدار کودک استان کرمان شد

دکتر خلیل فریور, رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر مطالبی را عنوان کرد و از مسئولین بیمارستان که تلاش کردند تا شرایطی را فراهم کنند که بچه ها از نعمت تغذیه با شیر مادر بهره مند شوند تشکر کرد.

وی ابراز کرد: تغذیه با شیر مادر فواید بسیاری برای کودک هم در کودکی و هم در بزرگسالی دارد و علاوه بر کودک، فواید زیادی از طریق تغذیه با شیر مادر، شامل حال مادران شیرده می شود.

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیر مادر را هدیه ای از جانب خداوند دانست که نه تنها جسم کودکان را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها حفظ می کند، بلکه ۲۲ درصد احتمال مرگ نوزاد را کاهش می دهد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم، لوح بیمارستان دوستدار کودک به بیمارستان سینای زرند اهدا شد.

"بیمارستان سینا" شهرستان زرند، بیمارستان دوستدار کودک استان کرمان شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha