تعداد کافی واکسن آنفلوانزا در داروخانه های استان کرمان موجود است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان درخصوص تعداد واکسن‌های موجود در داروخانه‌های این استان، گفت: خوشبختانه امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده از شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا به فراوانی در سطح داروخانه‌ ها موجود است و افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ ها به صورت سامانه‌ ای واکسن را دریافت و برای تزریق اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی، گفت: در زمینه واکسن آنفلوانزا در کرمان هیچ گونه کمبودی نداریم و به فراوانی در داروخانه‌ ها موجود است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا محدودیت خاصی ندارد و گروه‌ های در معرض خطر در اولویت تزریق، قرار دارند، افزود: سالمندان، افراد بالای ۶۰ سال، مادران باردار، افرادی که بیماران زمینه‌ ای(کلیوی، تنفسی و کبدی) دارند و همچنین پرسنل بهداشت و درمان که وظیفه مراقبت از بیماران را دارند در معرض ابتلا هستند و جزء گروه‌ های اولویت دار محسوب می‌ شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، تصریح کرد: در بخش دولتی جهتگروه‌ های آسیب پذیر و در معرض خطر، سهمیه‌ ای برای کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، بیماران خاص، جانبازان و... در نظر گرفته ایم که به تدریج در حال توزیع است.

صحبتی با تاکید بر اینکه از ابتدای شهریور ماه تا اوایل آذر زمان‌ های طلایی برای تزریق واکسن هستند، اظهار کرد: فصل پاییز پیک ا فزایش این بیماری است و با توجه به اینکه مدارس به صورت حضوری فعالیت دارند و از طرفی استفاده از شیوه نامه‌ ها و حساسیت به این امر کم شده و استفاده از ماسک به ندرت دیده می‌ شود، لذا بسیار خطرناک است.

وی درخصوص تعداد واکسن‌ های موجود در داروخانه‌ ها، گفت: خوشبختانه امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده از شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا به فراوانی در سطح داروخانه‌ ها موجود است، که افراد می‌ توانند با در نظر گرفتن اولویت، با مراجعه به داروخانه‌ ها به صورت سامانه‌ ای واکسن را دریافت و برای تزریق اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان درخصوص بیماری کرونا در کرمان گفت: خوشبختانه وضعیت کرونا نسبت به ماه‌ های قبل کاهش چشمگیری داشته است؛ طوری که موج هفتم را به طور کامل پشت سر گذاشته ایم و تعداد بیماران رو به کاهش است؛ ولی به هر حال هنوز این خطر یک نوع تهدید محسوب می‌ شود.

دکتر صحبتی، تصریح کرد: پیشگیری از بیماری‌ های آنفلوآنزا و امیکرون همانند هم هستند؛ پس شست و شوی مکرر دست‌ ها با صابون، استفاده از ماسک، وجود تهویه در مکان‌ های بسته می‌ تواند به پیشگیری از کرونا کمک کند و منجر به کاهش انتقال آنفلوآنزا شود.

وی تاکید کرد: باید کماکان کرونا و آنفلوآنزا را جدی بگیریم و نسبت به رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی اهتمام ورزیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خاطر نشان کرد: واکسن برای هر دو بیماری(کرونا و آنفلوآنزا) موجود است و می‌ توان با مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه ها واکسن را دریافت کرد؛ همچنین کسانی که واکسن آنفلوآنزا شامل شان می‌شود نگران نباشند؛ چرا که خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه در داروخانه‌ ها وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha