قانون حمایت از کودکان ،یاریگر بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت : بهزیستی جزو معدود دستگاه‌هایی است که به طور مستقیم در مسیر مربوط به آسیب یا آسیب های احتمالی برای کودکان کار، کودک آزاری، فرار کودکان از منزل، کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی دخالت می‌کند و  قانون حمایت از اطفال و کودکان  نیز در این مسیر یاریگر بهزیستی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان ،سید سلمان حسینی بهزیستی ضمن گرامیداشت روز جهانی کودک گفت: بهزیستی با همکاری شرکای اجتماعی خود تلاش می کنند زمینه رفع بی توجهی و سهل انگاری، سورفتار، بهره کشی اقتصادی و... در مورد کودکان را فراهم نمایند.

وی با اشاره به برنامه های بهزیستی در مورد حمایت از کودکان از جمله محیط دوست دار کودک افزود: احترام به هویت مستقل کودکان و توجه به سن و جنس آنها، رعایت حق وابستگی کودکان ، حفظ حریم خصوصی کودکان و رازداری ، توجه به دیدگاه های کودکان، ممانعت از هر گونه رفتار خشونت آمیز، تلاش برای بازپیوند به خانواده و بازتوانی خانواده به عنوان اولویت نخست در برنامه های توانمندسازی، از جمله اصول و مبانی فکری برنامه دوست دار کودک است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی جزو معدود دستگاه‌هایی است که به طور مستقیم در مسیر مربوط به آسیب یا آسیب های احتمالی برای کودک همچون کودکان کار، کودک آزاری، فرار کودکان از منزل، کودکان در معرض اسیب و آسیب دیده اجتماعی دخالت می‌کند اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و کودکان نیز در این مسیر یاریگر بهزیستی است.

حسینی مراقبت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در خانه‌های شبانه‌روزی که زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند را یکی از حمایت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: علاوه بر نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی، از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مقیم در خانواده جایگزین نیز به عنوان امدادبگیرحمایت نماید.

وی با بیان حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فردی اظهار داشت : بهزیستی تلاش می کند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی و سهل انگاری به کودک یا احتمال آسیب به سلامت اجتماعی، روانی، جسمی، اخلاقی و امنیتی کودک حمایت لازم را از آنها به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha