امام جمعه موقت کرمان: اعتراض با اغتشاش فرق دارد

خطیب موقت کرمان؛ گفت: اعتراضات و انتقادات همیشه هست، اما اعتراض با اغتشاشات فرق می‌کند، در اعتراض تفنگ و سلاح در دست کسی نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام عرب پور با تبریک آغاز امامت امام زمان هفته وحدت و هفته فراجا، گفت: هفته نیروی انتظامی را گرامی می داریم و از زحمات، تلاش ها و اقتدار این نیرو در ایجاد و حفظ امنیت کشور نیز تقدیر می کنیم.

وی افزود: دو، سه دفعه ای است که کشور به وسیله دشمنان این مرز و بوم دچار یکسری از تنش‌ های جزئی بوده است، که باید برخی از نکات و انتظارات مطرح شود تا ما شاهد اینگونه حرکت‌ ها به لحاظ آسیب زدن به اموال مردم و گرفتن وقت نیروها نباشیم.

امام جمعه موقت کرمان؛ تصریح کرد: طبیعی است که این حرکت ها هم به لحاظ آسیب به اموال مردم و گرفتن وقت نیروها و مردم، به ضرر است و دشمن هم از این جریانات سوء استفاده می کند و می‌ خواهد زهر خود را بیشتر بریزد.

حجت الاسلام عرب پور، با بیان اینکه حضور با بصیرت مردم توطئه های دشمنان را خنثی کرد، افزود: مردم در صحنه های مختلف از ارزش ها، انقلاب و ولایت حمایت کردند که از حضور به موقع مردم صمیمانه تشکر می کنم.

وی؛ ادامه داد: دشمن درصدد است که زهر خودش را بریزد، اما آگاهی در برخی از موارد می‌تواند جلو این فتنه را بگیرد، رهبر معظم انقلاب تحلیل بسیار جامعی داشتند در خصوص این صحنه‌ ها نکته اول طراحی این نقشه‌ ها توسط دشمنان است و در راس آن استکبار جهانی سردمداران آمریکا است، آن‌ ها طراحی می‌ کنند با عوامل داخلی نقشه‌ های خود را اجرایی می‌ کنند به فرموده قرآن دشمنان با اسلام دشمن هستند پول خود را خرج می‌ کنند تا ضربه بزنند.

خطیب موقت کرمان، افزود: دشمن شبکه‌ های ماهواره‌ ای را فعال و در فضای مجازی هجمه راه افتاد، این افراد سلطنت طلب‌ ها و منافقین هستند، که فقط قصد براندازی این نظام را دارند. گروه‌ های دیگر تجزیه طلب‌ ها در شرق و غرب کشور هستند و صحنه گردان هستند و تعدادی از فرقه‌ های دیگر هستند که به این‌ ها کمک می‌ کنند و حساب این افراد با مسئولان امنیتی کشور است و قوه قضائیه باید با این افراد برخورد کند.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: اما تعدادی دیگر جوانان‌ های در سن پایین هستند که اطلاعات دقیقی از نظام و انقلاب ندارند و فقط در لشکر آدم‌ های دیگر هستند بهانه برای اغتشاش زیاد بوده است؛ از جمله مرگ دختر جوان که علت آن هنوز در دست بررسی است و تا وقتی چیزی روشن نشده نباید موضع گرفت حمله به ارزش‌ های اسلام قرآن حجاب و حمله به نیروهای انتظامی برنامه‌ های دشمن است، که می‌ خواهد اغتشاشات را ادامه دهند.

وی افزود: اعتراضات و انتقادات همیشه هست، اما اعتراض با اغتشاشات فرق می‌ کند در اعتراضات تفنگ در دست کسی نیست، ولی در زاهدان ببینید به بهانه اعتراض با سلاح سرد و گرم چندین نفر ازدست رفتند که همگی طرح و نقشه‌های دشمن بود که قطعا با مجازات دستگاه قضایی رو به رو می شوند.


خطیب موقت کرمان؛ با اشاره به اینکه درخواست های مطرح شده در حوادث اخیر مفتضحانه بود، گفت: برهنگی را تقاضا می کنید؟ نمی بینید زنان مسلمان قبل از انقلاب برای حفظ دین و حجاب به مدرسه نمی رفتند اما امروز با حفظ حجاب و عفاف خود در صحنه های مختلف هستند؟ آیا خود را برهنه کردن به معنای آزادی است؟ چرا این افراد آزادی را با برهنگی مقایسه می‌ کنند، کسی که خودش را برهنه می‌ کند دنبال آزادی نیست این افراد نیت‌ های ننگ دیگری دارند و مردم آگاه با حمایت از ارزش‌ ها با این افراد همراه نشدند .

حجت الاسلام عرب پور، با بیان اینکه بهانه ها برای اغتشاش زیاد بوده است، یادآور شد: یکی از این بهانه ها، مرگ آن دختر جوان بود که موجب تاسف همه شد و علت آن در دستبررسی است اما تا علت اصلی آن روشن نشده، شاهد حمله به نیروهای انتظامی، جسارت به قرآن و حجاب هستیم و بهانه آنها نیز آزادی برای زنان است. اینگونهاست که فردی لخت می شود و این را آزادی می داند و عده ای نیز زن مسلمان که می خواهد حجاب داشته باشد را می گیرند و حجاب از سر او بر می دارند.

وی از سخت کوشی نیروهای امینی و به خصوص نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: جوانان ما فطرت پاکی دارند و دشمن به این افراد دروغ گفته و اهمیت جهاد تببین ضروری است زیرا فضای مجازی افسار گسیخته مزاحم زندگی مردم است و از نمایندگان و مسئولان خواست تدابیر لازم در کنار خوبی‌ های فضای مجازی در خصوص آسیب‌ ها فضای مجازی را اجرایی کنند.


امام جمعه موقت کرمان، با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در جمع نیروهای مسلح درباره اصل موضوع و نقش دشمن در این حوادث تحلیل جامعی داشتند، عنوان کرد: زمانی که اینگونه صحنه ها را ریشه یابی می کنیم مشخص می شود، طراحی و نقشه های آن توسط دشمنان این ملت و استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا طراحی شده و با کمک اسرائیل و برخی عوامل داخلی اجرایی شده است.


حجت الاسلام عرب پور، تصریح کرد: ۴۳ سال از این انقلاب گذشته، اینگونه حرکت ها از همان ابتدای انقلاب بوده است و تا زمانی که دست از انقلاب و اسلام بر نداریم، این حرکت ها خواهد بود.


وی بیان کرد: باید بدانیم چه کسانی پشت صحنه هستند و پول خود را برای این حرکت ها خرج و فضای تبلیغاتی و رسانه ای خود را فعال می کنند، و این در حالی است که در موارد مشابه از جمله فرانسه شاهد بوده ایم که عکس العملی نداشته و بیانیه نداده اند.


خطیب جمعه کرمان با تاکید بر این مطلب که حساب صحنه گردانان این حوادث از حساب مردم جداست، تأکید کرد: مردم حساب خود را از این گروه ها و افراد جدا کرده اند و شناسایی این افراد با دستگاه های امنیتی و برخورد قاطع قانونی با آنها بر عهده قوه قضائیه است.


حجت الاسلام عرب پور یادآور شد: تعدادی از جوانان کشور که اطلاعات کافی از انقلاب، نظام و دفاع ندارند نیز در حوادث اخیر به کمک آنها آمدند و صحنه گردانان این حوادث از این جوانان سوء استفاده می کنند که باید این جوانان ارشاد و راهنمایی شوند، تا بدانند نباید در خدمت دشمن باشند.


وی با بیان این مطلب که هیچ مسئولی از اعتراض ناراحت نمی شود اظهار داشت: اگر مدیری وظایف خود را به طور کامل اجرا نکند، ممکن است موجب اعتراض مردم شود و اینگونه اعتراضات همواره بوده و رسیدگی شده است.


امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه در حوادث اخیر کشور به مقدسات توهین و دل مومنان جریحه دار شد، گفت: چگونه دلی آرزده نشود که خواهر مسلمان مورد اهانت قرار گیرد و زیر لگدهای دشمنان حجاب از سر او برداشته شود؟ قطعا این حرکت ها که موجب شد دل مومنان حزین شود با برخورد قاطع مسئولان روبه رو خواهد شد و این افراد به مجازات خود می رسند.


حجت الاسلام عرب پور؛ همچنین از سخت کوشی نیروهای امنیتی، اعضای شورای تامین و بخصوص نیروی انتظامی که مظلوم واقع شد و حملات به سوی آن بود، تشکر کرد و ادامه داد: متاسفانه تعدادی از جوانان اغفال شده با عاملان اصلی این حوادث همراهی کردند و دستگاه های فرهنگی باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند، زیرا اینها فطرت های پاک دارند و دشمن برخی مشکلات جزئی را برای آنها بزرگ کرده و باید مسائل را برای آنها تبیین کنیم.


وی با اشاره به اینکه فضای مجازی افسار گسیخته مزاحم زندگی مردم است، گفت: از دولت و مجلس می خواهیم نسبت به فضای مجازی و فعالیتهای این فضا تدبیر لازم را بیاندیشند و البته زمینه استفاده مثبت از این فضا نیز فراهم شود.


خطیب موقت کرمان؛ خطاب به مسئولان، دولتی ها، مجلسی ها و دیگر دست اندرکاران تصریح کرذ: این مردم در صحنه های مختلف نشان داده اند که دلسوز، همراه و آگاه هستند؛البته مشکلاتی دارند و در راس مشکلات آنها نیز مسائل اقتصادی است که باید برای حل این مشکلات اقدام شود.


حجت الاسلام عرب پورف بیان کرد: در این دولت تلاش های زیادی شده و مردم انتظار دارند با حرکت های جهادی مشکلات آنها برطرف شود و کارهای مردم در حوزه اداری نیز با سرعت پیگیری و انجام شود.


وی افزود: هر عملی که موجب رنجش مردم شود، فراهم کردن زمینه برای دشمن است و مدیران باید زمینه ای را فراهم کنند که مردم در کنار نظام و انقلاب باشند و با این اقدامات، دشمن از میدان این عمل های مفتضخانه بیرون خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha