خسارت سیلاب به باغات، مزارع و زیر ساخت های کشاورزی سیرجان
تصویر آرشیوی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان، گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب های مرداد ماه سال جاری در این شهرستان به باغات مخصوصا باغات پسته، مزارع، قنوات و دام ها جمعاً بالغ بر ۱۰۸۷۳۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اکبر محمودآبادی، گفت: خسارت این سیلاب ها به زیر ساخت های کشاورزی این شهرستان شامل آسیب به ۸۸ رشته قنات به طول ۱۵۹۰۰ متر به مبلغ ۱۸۳۸۰۰ میلیون ریال، ۲۲۷۰۰ متر مسیر انتقال آب به مبلغ ۱۲۸۷۰۰ میلیون ریال، می باشد.

وی در ادامه افزود: تخریب ۱۵ حلقه موتور پمپ از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد به مبلغ ۲۶۵۰۰۰ میلیون ریال، تخریب جاده دسترسی به مزارع ۹۵۰۰ متر به مبلغ ۷۶۰۰ میلیون ریال، آب گرفتگی باغات ۵۹۷۰ هکتار به مبلغ ۴۹۲۰۰۰ میلیون ریال نیز از خسارات جانبی این سیلاب ها بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجای خاطر نشان کرد: همچنین سیلاب ها به دو واحد دامداری سنتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال آسیب زد و یک واحد مرغداری صنعتی نیز به مبلغ ۵۰۰۰ میلیون ریال خسارت دیده است.

اکبر محمودآبادی در مورد خسارت باغات پسته این شهرستان نیز توضیح داد: در پی سیلاب روزهای اخیر تاکنون ۶ هکتار از ۴۳ هزار هکتار باغات پسته این شهرستان خسارت دیده و دچار آسیب شده‌ اند.

وی افزود: خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان در مجموع تاکنون بیش‌ از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha