رفع مشکل جیره بندی آب در شهرستان زرند با حفر ۳ حلقه چاه جدید

فرماندار شهرستان زرند از تجهیز و پمپاژ ۳ حلقه چاه عمیق جدید در زرند خبر داد و گفت: مشکل قطعی آب شرب مرتفع شده است و از این پس، مشترکین آب شهری از جیره بندی خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید رضا حسینی در آیین بهره برداری از ۳ حلقه چاه آب در زرند گفت: آب شرب زرند با استفاده از ۱۳ حلقه چاه تامین می‌ شده است، که ۵ حلقه چاه به علت کاهش آب‌ های زیرزمینی از سرویس خارج شده اند که این موضوع، موجب بروز مشکل کمبود آب در زرند شده بود و در نتیجه طرح جیره بندی در دستور کار قرار گرفت و شهروندان را با مشکل جدی مواجه کرد.

وی افزود: عملیات حفر چاه‌ های جدید برای تامین دائمی آب شرب شهر زرند از ۲ ماه قبل شروع و این طرح در قالب اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن هزار متر مکعبی جمعا با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گفته فرماندار زرند؛ میزان تولید آب در این شهر، ۱۶۵ لیتر بر ثانیه از ۸ حلقه چاه عمیق بود که با تجهیز و پمپاژ ۳ حلقه چاه عمیق جدید، میزان تولید آب به ۲۶۵ لیتر در ثانیه افزایش یافته است، که این اقدام موجب تامین آب شهر زرند شده و خوشبختانه نیاز شهر تامین شده است و از این پس مشکل قطعی آب مرتفع می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زرند هم گفت: این اداره به ۲۹ هزار مشترک شهر زرند خدمات رسانی می‌کند.

مجید جمالی زاده، تصریح کرد: اجرای طرح پایش انشعاب آب در این شهرستان آغاز شده است و در ۲ ماه گذشته، ۱۶۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی و در حال بررسی  و تشکیل پرونده برای معرفی آن ها به مراجع قضایی هستیم.

وی از شهروندان درخواست کرد: در مصرف بهینه آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha