نصب تندیس "سردار دلها" در میدان اصلی شهر کرمان

سرپرست معاونت خدمات‌ شهری شهردار کرمان از نصب و رونمایی دو تندیس سردار دلها و ناظم الاطباء به میمنت عید غدیر در دو میدان اصلی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود ایرانمنش گفت: به‌ منظور پاسداشت رشادت‌ های سرباز ولایت«شهید سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی» در دفاع از دین و میهن، تندیس این شهید بزرگوار به ارتفاع ۶ متر ساخته شد و در میدان «آزادی» کرمان نصب شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر کرمان به‌ عنوان«شهر جهانی مقاومت و هنر ایرانی» معرفی شده، این اِلمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام سردار دل‌ ها، ساخته شده است.

معاون خدمات‌ شهری شهردار کرمان همچنین از ساخت و نصب مجسمه «ناظم‌ الاطباء کرمانی » در تقاطع سمیه (چهارراه طهماسب‌ آباد) خبر داد.

ایرانمنش، با اشاره به اینکه تقاطع «سمیه» اغلب محل تردد شهروندانی است که به ساختمان‌ های پزشکان مراجعه می‌ کنند، نصب مجسمۀ «ناظم‌ الاطباء» را در این محل مناسب‌ تر دانست.

وی بیان کرد: مجسمۀ «ناظم‌ الاطباء»، توسط  «شهریار رضایی»، مجسمه‌ ساز کرمانی ساخته شده است.

شایان ذکر است؛ میرزا علی اکبر خان نفیسی «ناظم‌ الاطباء» پزشک، ادیب و دانشمند برجسته کرمانی است که در دوره پایانی قاجار زندگی می‌ کرده و پایه‌ گذار چندین بیمارستان در تهران و مشهد و همچنین از پایه‌ گذاران نخستین «مجلس حفظ‌ الصحه» تاریخ ایران است.


وجود آثار ارزشمندی از جمله کتاب بزرگ «فرهنگ نفیسی» معروف به «فرهنگ ناظم‌ الاطباء» نیز به این پزشک بزرگ کرمانی تعلق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha