استقرار بیمارستان های هلال احمر در عرفات و منا/ارائه خدمات از صبح فردا اغاز می‌شود

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به تداوم خدمت رسانی به زائران در حج 1401 از راه اندازی بیمارستان های صحرایی هلال احمر در عرفات و منا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج به خوبی در حال انجام است، گفت: خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد، خدمات بهداشتی و درمانی بدون هیچ کاستی در حال ارائه به حجاج است و مراکز درمانی، دارویی و کادر درمان هلال احمر در این زمینه با استفاده از تمامی ظرفیت ها در حال خدمت رسانی هستند.

وی افزود: در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج، درمانگاه های صحرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرفات و منا آماده شده و تخت های اورژانس و تجهیزات دارویی و درمانی به صورت کامل به منطقه ارسال و این مراکز جهت پاسخگویی به نیازها آماده هستند.

دکتر کولیوند ادامه داد: در منا بیمارستان مرکزی هلال احمر در قالب 4 بخش راه اندازی می شود و یک بیمارستان صحرایی مجهز نیز در عرفات مستقر شده و این بیمارستان های صحرایی به صورت شبانه روزی از روز 8 ذی الحجه( فردا پنجشنبه در عربستان) تا پایان روز دوازدهم ذی الحجه، به زائران خدمت رسانی می کنند. همزمان بیمارستان مستقر در مکه مکرمه همچنان فعال است و برنامه مدیریت بحران مرکز پزشکی نیز بر اساس عملیاتی بودن و دانش جدید آماده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تمام تلاش نیروهای هلال احمر بر روی حفظ سلامت حجاج متمرکز شده است تا با توجه به حضور پرتعداد زائران از کشورهای مختلف و با توجه به شرایط سخت فصل گرما، هیچ زائری دچار مشکل نشود و تمامی حجاج در سلامت کامل اعمال واجب خود را انجام دهند. روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هلال احمر معطوف به قسمت خاصی نیست و برای حفظ سلامت حجاج از ابتدا تا انتهای مراسم حج، دستورالعمل های مشخصی تعیین شده و طبق این دستورالعمل های بهداشتی زائران راهنمایی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha