بیش از ۳ هزار نفر زنجانی درصف انتظار وام ازدواج /جزئیات افزایش وام فرزندآوری

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت :  در چند روز اخیر بودجه وام ازدواج به بانک‌های استان  ابلاغ شده  است که حدود ۳هزارو ۷۶۷ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند که باید فکر اساسی برای آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، حسن دادگر  در جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت با بیان اینکه  آنچه که در بحث وام قرض‌الحسنه ازدواج اتفاق افتاده است در دو نکته مهم قابل خلاصه شده است اظهار کرد:  در ابتدای سال  به به هر بانک سهمیه  مشخصی در این خصوص داده میشود و بر اساس  آن بانک ها  می‌تواند سهمیه پرداختی وام ازدواج داشته باشند و بیشتر از سهمیه امکان نیست  که گاها صف انتظار دریافت وام بالا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که جهت دریافت تسهیلات بانکی وام ازدواج در صف انتظار طولانی قرار دارند می‌تواند از دریافت وام ازدواج در بانکی که صف انتظار طولانی دارد انصراف دهند و وارد صف انتظار کوتاه‌تر در بانک دیگر شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه وام ازدواج  برای زوج زیر ۲۵ سال  ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجه زیر ۲۳ به میزان ۱۵۰ میلیون تومان است، گفت:  این مقدار برای فرزندان ایثارگران دو برابر است .

دادگر با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج از تاریخ ۹۷.۰۱.۰۱ به بعد امکان‌پذیر است، عنوان کرد: دریافت وام ازدواج برای قبل از این تاریخ وجود ندارد و امکان دریافت وام ازدواج برای ازدواج مجدد  نیز در صورت عدم دریافت وام در ازدواج اول نیز امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۳ هزارو ۴۲۱ فقره وام ازدواج در ۱۴ بانک استان پرداخت شده که میانگین هر ماه یک هزارو ۱۱۸ نفر است، گفت: مبلغ پرداخت شده یک هزارو ۱۷۸ میلیارد تومان بوده و میانگین ماهانه پرداخت وام ازدواج نیز ۹۸ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج در  پایان سال ۱۴۰۰  ، ۱۳ هزار و ۴۲۱ فقره  وام ازدواج در ۱۴ بانک استان پرداخت شده است افزود: میانگین هرماه یک هزار و ۱۱۸ نفر است و مبلغ پرداختی نیز یک هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان است .

دادگر با بیان اینکه ۹۸ میلیارد تومان در ماه پرداخت وام ازدواج صورت می‌گیرد افزود :  با این اوصاف متاسفانه ۲ هزار و ۶۳۵ فقره در صف انتظار دریافت وام قرار دارند که  این موضوع اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه وام ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله با یک نفر ضامن معتبر به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود : در تاریخ ۴۰۱.۰۲.۲۰ بودجه وام ازدواج به بانک‌های استان داده شده  است که حدود ۳هزارو ۷۶۷ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند که باید فکر اساسی برای آن انجام شود چراکه اگر این امر اتفاق نیفتد در پایان سال ۱۴۰۱ صف طولانی از متقاضیانی که هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند باقی خواهد ماند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به وام فرزندآوری گفت : بعد از تاریخ ۱ ۴۰۰.۰۱.۰۱ اگر فرزندی در خانواده‌ای متولد شود به ازای فرزند اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به بالا تسهیلات با مدت‌های بازپرداخت متفاوت دوره تنفس ۶ ماهه پرداخت خواهد شد.

دادگر  با اشاره به مبالغ تسهیلات فرزند آوری تصریح کرد : به فرزند اول  ۲۰  میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۳ ساله با ۶ ماه دوره تنفس، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۴ ساله و ۶ ماه دوره تنفس، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۵ ساله با ۶ ماه دوره تنفس، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۶ ساله و ۶ ماه دوره تنفس و فرزند پنجم با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با ۷ سال بازپرداخت و ۶ ماه دوره تنفس پرداخت خواهد شد.

  وی تصریح کرد: در بانک‌هایی که سهمیه وجود دارد این مبالغ قابل پرداخت است و افراد متقاضی می توانند به سامانه مربوطه مراجعه کرده و درخواست دریافت تسهیلات فرزند آوری را ثبت نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha