همایش «مهارت‌های اجتماعی - هوش هیجانی» ویژه کودکان و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران آموزش تخصصی QCT را در قالب همایش رایگان «مهارت‌های اجتماعی - هوش هیجانی»، ویژه کودکان و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران آموزش تخصصی QCT را در قالب همایش رایگان «مهارت‌های اجتماعی - هوش هیجانی»، ویژه کودکان و خانواده‌های آن‌ها، جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن اجتماعات این معاونت واقع در بلوار کشاورز بین طوس و فلسطین پلاک ۱۱۸ برگزار می‌کند.

مدل کیو سی تی به‌صورت عملی، عینی، کاربردی، واقعی و به‌صورت ساده توسط مربیان و تسهیلگران مجرب با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های روانشناسی و مشاوره اجرا می‌شود.

این مدل می‌تواند در کنار خلأ‌های موجود در سیستم آموزش‌وپرورش در جامعه و در کنار سایر آموزش‌ها باعث تقویت مهارت‌های فردی شود. تأکید مهم این روش جذابیت در آموزش و استفاده از نوع بازی‌ها و استفاده از ابزار جهت بازی و آموزش‌های مناسب است.

در زندگی امروزی عزت‌نفس پایین یکی از مشکلات کودکان بوده و یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسائل در سلامت کودکان است. اکثر کودکان از دوران رشد کودکی دستیابی به عزت‌نفس را تمرین می‌کنند. عزت‌نفس پایین تأثیر در عملکرد آموزشی، تحصیلی و سلامت روان کودکان در دورهای بعدی رشد دارد.

در مدل آموزشی کیو سی تی، عزت‌نفس کودکان احیا و بازسازی می‌شود، کودکان با آموزش و یادگیری این مدل، عزت‌نفس خود را مجدد به دست می‌آورند و برای حفظ و ارتقاء آن تلاش و تمرین می‌کنند، عزت‌نفس خود را رشد می‌دهند و به خود ارزشمندی بالایی خواهند رسید. هدف اصلی ایجاد انگیزه و حس مشارکت در یادگیری گروهی با تأکید بر توانمندی و ظرفیت هر فرد و توجه به تفاوت‌های فردی و تقویت رفتارهای مثبت شرکت‌کنندگان است.

با فراگیری کیو سی تی برای آینده بهتر نسلی متفاوت بسازیم، چون فردای کودکان مهم است و باید با استفاده از آموزش به سمت ایجاد تغییر حرکت کنیم و می‌توان گفت بر اساس نتایج به دست آمده در دنیا، مدل کیو سی تی تنها راه‌حل واقعی و دریچه‌ای نو به‌سوی آرزوهای والدین، کودکان و نوجوانان است و به یادگیری و ارتقاء عملکرد و بهبود و کیفیت‌بخشی به آموزش‌وپرورش منجر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha