مسئله محور کردن حوزه پژوهش از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت : ساختار تعریف شده در حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بر بر مسئله‌ محور و  مشکلات بومی است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، دکتر حسن بختیاری عصر روز پنجشنبه در بازدید از یخش های مختلف انجمن خیریه کلیوی استان ضمن تشکر از خدمات انجام شده در این انجمن خیریه اظهار کرد: اگر می‌خواهید نجات پیدا کنید از عذاب الهی ،مجاهدت با مال و جان کنید ، که مجاهدت نشان دهنده کار سخت است.

وی با اشاره به اینکه خیریه ها مصداق مجاهدت با مال است افزود : حوزه سلامت به داشتن ویژگی ها و اهمیت آن است که دو نعمت سلامتی و امنیت از مسائل مهم است که در دوران کرونا بیشتر به چشم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به بازدید انجام شده از بخش دیالیز شهرستان خدابنده در ایام نوروز بیان کرد : باتوجه به فضای کوچک و داشتن تجهیزات قدیمی در اولویت های دانشگاه است که مقدمات آن انجام شود که البته همت و تلاش خیرین  را نیز می‌طلبد.

دکتر بختیاری با بیان اینکه داروهای خاص با داروهای عام فرق اساسی دارد و یارانه برای داروهای خاص پرداخت می‌شود افزود : متاسفانه گاهی موارد در خصوص داروهای خاص قاچاق نیز اتفاق می‌افتد که در همین راستا اطلاعات بیماران ثبت می‌شود  و داروها به داروخانه های خاص اختصاص پیدا می‌کند که مشکلی در کمبود دارو بیماران  ایجاد نشود .

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت اصل فعالیت ها بر حوزه پیشگیری برنامه ریزی شده است افزود:
در قالب تفاهم‌نامه در این خصوص  برنامه های پژوهشی  می‌تواند بیشترین و بهینه ترین کمک را کند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ساختار تعریف شده در حوزه پژوهش بر مسئله‌ محور و  مشکلات بومی است اظهار کرد:که
برنامه راهبردی در این راستا در حال تدوین و تکمیل است که اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دانشگاه در سال ۱۴۰۱ در این برنامه مشخص شده است که کلیه مجموعه دانشگاه  در راستای این اهداف پیش خواهند رفت که اولویت اول ما بحث پیشگیری است .

در ادامه مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه انجمن کلیوی در جهت کاهش بیماری و  پیشگیری از بیماری از  ۲ هزار پرونده بیماران تحت پوشش دیالیزی ،مراقبتی و  پیوندی  توانست ۱۶۰۰ نفر از بیماران را  و با برنامه‌های آموزشی پیشگیری و پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج و به چرخه زندگی اجتماعی  برگرداند  اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۰ نفر  بیمار دیالیزی در استان  در ۶ مرکز شهرستان های تابعه و دو مرکز انجمن کلیوی و بیمارستان خصوصی بهمن تحت درمان دیالیز هستند.

محمدرضا طهماسبی در ادامه به تشریح مشکلات و درخواست های لازم جهت هرچه بهتر شدن خدمات انجمن کلیوی برای بیماران از جمله توسعه و بازسازی بخش های دیالیز شهرستان ها، فراهم نمودن داروهای خاص در شهرستان ها ، هماهنگ کردن پزشک نورولوژی در شهرستان ها ،و..‌. اشاره کرد .

مسئله محور کردن حوزه پژوهش از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است

مسئله محور کردن حوزه پژوهش از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است

مسئله محور کردن حوزه پژوهش از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha