حرم مطهر و بهشت زهرا به سیستم آبرسانی هوشمند مجهز شدند

اهمیت کنترل و هوشمندسازی آب از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج؛ کارآفرین صنعت آب و انرژی، علی فروغی شب گذشته مهمان برنامه جشن رمضان بود. وی پس از صحبت درباره پیشینه فعالیت شرکت دانش‌بنیان خود از طرح‌های هوشمندسازی آبرسانی صحبت کرد. او در ادامه تاثیر طرح‌های هوشندسازی شده بر آبرسانی زمین‌های کشاورزی را برای بینندگان مطرح کرد.

کارآفرین حوزه آب گفت: ما یک شرکت دانش‌بنیان داریم که در حوزه صنعت آب و انرژی فعالیت دارد. آغاز کار این شرکت در سال ۱۳۷۰ شکل گرفت و تا به امروز توانسته‌ایم پنج طرح نوآورانه به کشور معرفی کند و سه مدل از آن‌ها را تجاری‌سازی کند. این سه طرح در خصوص مصرف هوشمندانه انرژی و آب است. در حال حاضر مصرف آب کاملا به صورت سنتی انجام می‌شود اما با تشخیص نیازهای کشور سیستم طراحی شده به صورت هوشمندانه صرفه‌جویی لازم را انجام می‌دهد.

فروغی ادامه داد: در حال حاضر سیستم‌های ما به صورت صفر و یک هستند که در آن یا آب وجود دارد یا ندارد. سیستم هوشمند ما میزان پمپاژ آب را تنظیم می‌کند و افراد دیگر با افزایش یا کاهش فشار آب مواجه نخواهند بود.

وی افزود: در حوزه کشاورزی بیش از ۹۰ درصد از آبرسانی به صورت مجازی است و مصرف آب بسیار بالایی دارد که بدون هوشمندسازی پیش می‌رود. در حال حاضر با استفاده از طرح ما میزان پمپاژ برای آبرسانی کشاورزی تنظیم می‌شود و در نتیجه مقدار آبی که برای یک زمین کشاورزی یک هکتاری است با میزان آب ارائه شده به یک زمین ۱۰ هکتاری تفاوت دارد.
او گفت: متاسفانه بسیاری از سیستم‌های خانگی ما به بحث توزیع و فروش جامع نرسیده و ما توانسته‌ایم تنها موارد صنعتی را پیش ببریم. در حال حاضر بستر مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد چراکه تمامی مشتریان ما برای اجرای کار نیاز به پیروی از روش‌های تعریف شده دارند. طی این تعاریف یا رقابت‌های لازم بین شرکت‌ها شکل نمی‌گیرد یا زمان بسیاری سپری می‌شود تا افراد بتوانند پروژه‌ها را برای شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت کنند.

کارآفرین گفت: ما اکنون در مناطقی مانند حرم مطهر و بهشت زهرا پروژه‌ خود را اجرا کردیم تا از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری شود. ما تعهد می‌دهیم تا ۱۵ نفر از مددجویان را در شرکت دانش‌بنیان خود استخدام کنیم و مسیر پیشرفت را در اختیارشان قرار دهیم.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی  کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور کارآفرین صنعت آب و انرژی بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با علی فروغی به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئوها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha