ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم شب های قدر در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان گفت: مراسم شب های قدر امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت است، زیرا درصد قابل توجه ای از جامعه واکسینه شده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر در استان کرمان، گفت: برگزاری مراسمات شب های قدر با توجه به آنچه که در دستورالعمل های ستاد کرونای کشور در نظر گرفته شده است، در تمامی استان ها از جمله کرمان اجرا می شود.

وی بیان کرد: مطمئنا برگزاری مراسمات امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت است، چرا که امسال درصد قابل توجه ای از جامعه واکسینه شده اند و بار بیماری کرونا در سطح جامعه کمتر شده و محدویت ها هم به نسبت همین موضوع کمتر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: اما توصیه های بهداشتی همچنان سرجای خودش پا بر جا است، لذا در ایام و شب های معنوی قدر تاکید می گردد که پروتکل های بهداشتی حتما رعایت گردد.


صبحتی با بیان اینکه مراسمات شب های قدر امسال به صورت حضوری برگزار می شود، ادامه داد: امید است این مراسم با شکوه و معنویت خاص خود برگزار شود، اما تاکید بر این است کسانی که در این مراسمات حضور می یابند، دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و افرادی که بیماری زمینه ای و یا علائم مشکوکی چون تب و سرفه که می تواند نشانگر وجود کرونا باشد، دارند در این مراسم حضور پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: مسئولین امر در این مراسمات باید توجه داشته باشند که اگر مراسم در مکان سر بسته برگزار می شود، حتما تهویه مناسب و فضایی برای جابجایی و گردش هوا داشته باشد و حداقل المقدور در فضای باز این مراسمات برگزار شود تا خطرات کمتری افراد را در بر گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه فاصله مناسب فیزیکی بین افراد در مراسمات تجمعی از الزامات است، توضیح داد: ضمن اینکه مراکز بهداشت نظارت بر اجرای مراسمات را بر عهده دارند، اما امیدواریم با کمترین مشکل این مراسم برگزار شود.

استاندار کرمان نیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: مراسم شب‌ های قدر با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی برگزار خواهد شد، اما باید در مساجد و مکان‌ هایی که تجمعات بالا است، تدابیری اندیشیده شود تا فاصله گذاری ها به درستی رعایت گردد.

علی زینی وند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: مبنای اعمال مدیریت نسبت به مراسم و برنامه‌ های شب‌ های قدر رنگ‌ بندی شهرستانها است و در شهرهای قرمز در فضای سربسته تا ۳۰ درصد ظرفیت و مدت زمان ۹۰ دقیقه برنامه تعیین شده است.


وی بیان داشت: در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و مدت زمان ۹۰ دقیقه برگزاری برنامه با رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی بلامانع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha