توصیه های بهداشتی دامپزشکی سیرجان جهت خرید و نگهداری ماهی قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با توجه به در پیش بودن سال نو و استقبال شهروندان از خرید ماهیان قرمز، توصیه هایی را به شهروندان در این زمینه اعلام داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا زینلی پور به همشهریان در خصوص خرید ماهی قرمز گفت :حتی الامقدور از خرید ماهی قرمز خودداری نمایند و در صورت اصرار بر خرید، لازم است شهروندان پس از انتقال ماهی قرمز به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام نموده و ماهی ها را به ظروفی که از قبل آماده کرده اند، منتقل کنند و از ریختن آب آن در معابر عمومی خوداری کنند.

وی افزود: ظرف نگهداری ماهی، یک ظرف با دهانه باز (دهان گشاد) جهت تبادل اکسیژن با محیط باشد و میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی، حداقل یک لیتر و بهترین دمای آب نگهداری ماهی ۲۲ – ۲۶ درجه سانتی گراد می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان تصریح کرد: بایستی غذای ماهی قرمز از فروشگاه های معتبر عرضه ماهی زینتی تهیه شود و به منظور تعویض آب هر بار ۲۵ % کل آب تعویض شود و از تعویض یکباره کل آب خودداری و در هنگام تعویض آب نیازی به دستکاری ماهی نمی باشد؛ اما در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیتهای پوستی از دستکش استفاده شده و نیز به منظور ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی، می توان از نمک به میزان ۳% استفاده کرد.

وی در پایان از شهروندان خواست که در پایان ایام نوروز، ماهی ها را در رودخانه ها و یا نهرها رها نکرده و در محل های تعیین شده توسط شهرداری رها سازی کنند.

الهه رهنما_ سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha