کالای فرهنگی، ریل حرکت فرهنگ است

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ترویج استفاده از کالای فرهنگی یک وظیفه فراسازمانی است و کالای فرهنگی ریل حرکت فرهنگ نام برده شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، اسماعیل جانعلی‌پور در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان زنجان  ضمن تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره کالاهای ایرانی گفت: امروز کالای فرهنگی یک دامنه وسیعی پیدا کرده است که صرفا مربوط به صنایع دستی نیست و بر عهده دستگاه‌های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ترویج استفاده از کالای فرهنگی یک وظیفه فراسازمانی است، افزود: کالای فرهنگی دامنه‌ خود را به نرم‌افزارهای بازار نیز رسانده است و کالای فرهنگی آن چیزی است که به عنوان ریل حرکت فرهنگ نام برده شده است.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما اضافه کرد: تاثیرگذاری کالای فرهنگی زیاد است و برای هر رده سنی آثار طولانی مدتی دارد.

جانعلی پور با بیان اینکه سه ویژگی کالای فرهنگی این است که کالای فرهنگی اثرگذاری عمیقی دارد چه مضر باشد چه مفید، نکته دوم اینکه دیپلماسی عمومی بهتر از دیپلماسی رسمی است، از همین رو باید به کالای فرهنگی توجه شود.

وی افزود: موضوع سوم هم اقتصاد خرد خانواده است که از مسیر کالاهای فرهنگی می‌گذرد.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم توجه حاکمیت به کالای فرهنگی گفت: امیدواریم با این کار فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha