آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ ساله در کرمان

سخنگوی ستاداستانی مقابله با کرونا از آغاز طرح واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۹ سال در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید صحبتی با اشاره به اینکه سرعت شیوع اُمیکرون و مبتلایان آن در کرمان اکنون به بالاترین حد خود رسیده است گفت: بر همین اساس، از امروز هم واکسیناسیون کودکان در سنین ۵تا۹ سال آغاز می شود که تا قبل از این تنها کودکان ۹ تا ۱۲ سال می توانستند واکسن را دریافت کنند و با ابلاغ جدید والدین برای واکسیناسیون کودکانشان در دو نوع سینوفارم و پاستور می توانند به مراکز تعیین شده قبلی در شهر مراجعه کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: بیشترین میزان مبتلایان سنین پایین، کودکان و کسانی که واکسینسایون را کامل انجام نداده اند هستند؛ چرا که در افرادی که هر سه دوز واکسن را انجام داده اند میزان ابتلا ۵۰ درصد، میزان بستری ۹۰درصد و میزان مرگ و میر تا ۹۵درصد کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: اکنون در مراکز درمانی استان ۴۰۰بیمار بستری هستند که افزایش ۲تا۳ برابری را نسبت به دی ماه شاهد هستیم.

صحبتی اظهار داشت: در کل استان تا کنون ۸۶ درصد از افراد دوز اول، ۷۶درصد دوز دوم و ۵۳ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند که برای رسیدن به حد نرمال دریافت واکسن افراد جامعه فاصله زیادی داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha