کارگاه آموزشی (قنات، میراث ماندگار) در کرمان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۱۱ اثر ثبت جهانی قنات در کشور داریم که از این تعداد ۳ اثر در استان کرمان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، فریدون فعالی با بیان اینکه کارگاه آموزشی قنات در استان برای حفظ و صیانت از قنات‌ها و استفاده از ظرفیت گردشگری قنوات برگزار می‌شود افزود: از این آثار ثبت جهانی به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری می‌شود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه‌ها وظایف دستگاه‌های مختلف در برابر احیا و صیانت از قنات‌ها آموزش داده می‌شود ادامه داد: بستر کار برای استفاده از ظرفیت گردشگری قنات‌های ثبت آثار جهانی قنات که در بم و جوپار وجود دارند فراهم است و باید ظرفیت بخش خصوصی را پای کار آورد.

احمد دهقانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این همایش با بیان اینکه قنات یک نمونه از هویت ملی ایرانیان است اظهار داشت: قنات یک مسئله مهندسی سرنوشت‌ساز در کشور و به‌ویژه استان کرمان با توجه به کمبودهای آب است.

وی با اشاره به اینکه قنات، دوستی و ساختن با طبیعت است گفت: متاسفانه امروز می‌خواهیم در کمترین زمان به همه چیز برسیم و این تفکر و نگاه انسان را به سمت نابودی خود و طبیعت می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha