تمرکز دولت سیزدهم بر عدالت فرهنگی

دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت و توزیع عادلانه امکانات، امری مسلم است، گفت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور متمرکز کرده است.  

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ؛ محمود شالویی شامگاه پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان  گفت: ما در حوزه فرهنگ خیلی کار داریم و کار ما سنگین است، مهم‌تر از همه اینکه باید به فکر انسان، انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی باشیم.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم هماهنگ با فرهنگی که می‌تواند با تعالیم ما سازگار باشد، برنامه‌ها را ارائه دهیم اظهار داشت:  آن‌وقت زندگی، آیین، فرهنگ و بینش همه می‌تواند ما را از هر سختی برهاند و به رستگاری برساند، این کار در عین سختی، آسان هم است.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار فرهنگ‌سازی، کار مهمی است  و فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بیات داشت: ما نمی‌توانیم همه را ارشاد کنیم ولی می‌توانیم کار اساسی در این حوزه را  انجام دهیم.

شالویی  با بیان اینکه عدالت فرهنگی، تقسیم و توزیع عادلانه برای همه کشور یک امر است افزود : دولت سیزدهم همه تلاش خود را بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور متمرکز کرده است.  

وی با اشاره به اینکه ساخت یادبود برای شیخ شهاب‌الدین سهروردی در دست اقدام است خاطر نشان کرد:  تحقق این موضوع می‌تواند قطب گردشگری برای حوزه‌های عرفانی و معرفتی به وجود آورده و خیل عظیم  علاقه‌مندان جهانی را به خود معطوف کند.

این مسئول با بیان اینکه هیچ واقعیتی در تاریخ ثبت نخواهد شد، مگر اینکه با هنر آمیخته شود، بیان کرد: ما همه برنامه‌ها را در این حوزه برای استان‌ها در نظر گرفته ایم و انتظار داریم مسئولان فرهنگی تلاش کنند تا فرهنگ ناب را به بهترین شکل ارائه دهند.

گفتنی است در این مراسم از خدمات محمد ربیع احمدخانی قدردانی و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha