نوجوان سیرجانی قهرمان مسابقات جهانی چرتکه شد

رئیس ورزش و جوانان شهرستان سیرجان از کسب مقام قهرمانی دیانا اسدی پور دختر ۱۱ ساله سیرجانی در مسابقات جهانی ذهنی با چرتکه خبر داد .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان ، ناصر گل محمدی در مراسم استقبال از این نخبه کشورمان در فرودگاه سیرجان گفت: دیانا اسدی پور دختر ۱۱ ساله سیرجانی که در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی در شهر سوفان کوری تایلند شرکت کرده بود از میان ۶۱۰ نفر از ۲۴ کشور جهان موفق به کسب مقام قهرمانی جهان شد.

وی افزود : هر ساله مسابقات ذهنی چرتکه در یکی از کشورهای عضو انجمن بین المللی PAMA برگزار می شود. به دلیل شیوع کرونا ۲ سال است که این مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان با بیان این مطالب در ادامه افزود:در این مسابقات که بین ۲۱ کشور عضو در حوزه آسیای شرق اروپا ، خاور میانه و قاره آفریقا برگزار شد ؛ ۱۳۶ دانش آموز از کشور ایران در این مسابقات شرکت کردند .

وی تصریح کرد : در این رقابت جهانی که نخبگانی از کشورهای تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، اردن، فلسطین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران شرکت داشتند ، از تیم ایران : دیانا اسدی پور و نیما پورامینایی از آموزشگاه علمی ریاضی پژوهان این شهرستان به ترتیب  موفق به کسب مقام قهرمانی و مقام دوم این مسابقات شدند.سیرجان در عرصه های مختلف علمی دارای استعدادهای درخشان و نهفته ای است که در صورت توجه بیشتر به می توان شاهد موفقیت های در سطوح مختلف بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha