کد خبر: توسعه-فعالیت-سامانه‌های-پرداخت-الکتر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) علیرضا قنادان عصر امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص مقابله با کرونا ویروس اظهار داشت: کارشناسان اداره کل سلامت شهرداری به همراه نمایندگان تاکسیرانی در پایانه‌های تاکسی حضور دارند و از طریق این کارشناسان آموزش‌های حضوری برای نظافت خودروها ارایه می‌شود.

وی با اشاره به تهیه اقلام بهداشتی برای تاکسی‌ها افزود: متاسفانه در این حوزه با مشکلاتی مواجه بودیم و اولین محموله مواد ضدعفونی کننده شنبه گذشته به دست ما رسید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه از روز این محلول‌ها در پایانه‌های مختلف تحویل روسای خطوط شد و علاوه بر آن ایستگاه‌های ویژه‌ای نیز برای آموزش این کار در پایانه‌ها ایجاد شد، گفت: همچنین برای تاکسی‌های تلفنی و گردشی هم این کار انجام شده و محلول‌های ضدعفونی خودروها در دفاتر تاکسیرانی‌های مناطق شهرداری تهران قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم جهت مراجعه و دریافت تاکسی‌ها انجام شده است.

قنادان در ادامه با تاکید بر اینکه برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست با مشکلات بسیاری روبرو بودیم، تصریح کرد: تا امروز حدود 5 هزار ماسک تحویل گرفتیم که با توجه به محدودیت موجود تلاش شده با اولویت بندی این ماسک‌ها را در اختیار افرادی که ریسک بالاتری برای ابتلا دارند قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در مرحله اول با توجه به بانک اطلاعاتی سلامت تاکسیرانان که از ابتدای امسال راه اندازی شده بود رانندگانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند شناسایی و پکیج‌های بهداشتی از طریق مناطق تاکسیرانی شامل ماسک و محلول ضدعفونی دست در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در مرحله بعد رانندگانی که در ترمینال‌ها و راه آهن مشغول فعالیت هستند ماسک به آنها تحویل داده شد، عنوان کرد: این افراد درمعرض خطر بیشتری قرار دارند به همین منظور پیگیر هستیم که این اقلام بهداشتی را از طریق وزارت بهداشت تهیه و با اولویت دراختیار رانندگان قرار دهیم.

قنادان در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت آنلاین کرایه تاکسی و جلوگیری از جابجایی پول در تاکسی‌ها افزود: طبق بررسی های انجام شده حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد شاهد کاهش تعداد مسافر و تقاضای خطوط تاکسیرانی بوده‌ایم و سامانه‌های تاکسی اینترنتی نیز حدود ۵۰ درصد کاهش داشتند اما علی رغم این کاهش آماری که سامانه‌های پرداخت اینترنتی نشان می‌دهند، ۲۰ درصد افزایش پرداخت الکترونیکی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تسهیلاتی برای سامانه‌های پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های مشغول به کار قرار داده شده تا فعالیت این سامانه‌ها توسعه پیدا کند.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنین اقدامی را با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری آغاز کردیم که ظرف روزهای آینده اخبار بیشتری از آن منتشر می‌کنیم و قطعا در این حوزه کمک بسیار خوب خواهد بود.

قنادان در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش تعداد مسافران درون تاکسی‌ها با هدف ایجاد فاصله بیشتر میان مسافران تاکید کرد: به لحاظ اجتماعی در شرایط پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم چراکه از یک سو جامعه بزرگ ۸۰ هزار تاکسی و حدود ۱۰۰ هزار تاکسیران داریم که سطح درآمد خانوار آنها بسیار کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر به دلیل شیوع کرونا ویروس مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در مورد کاهش تعداد سرنشینان تاکسی‌ها در برخی از خطوط این اتفاق افتاده و حتی برخی رانندگان خود اقدام به این کار کرده‌اند. پدیده فاصله گرفتن اجتماعی در بسیاری از خطوط شروع شده و امیدواریم که در مرحله بعد در مورد تاکسی‌های گردشی نیز اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha