کد خبر: بیمه‌های-پایه-باید-تجمیع-شوند
۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۸:۴۸

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیمه‌های پایه الزاما باید تجمیع شوند و تمامی کسانی که خدمات بیمه را به صورت پایه ادامه می‌دهند، باید تحت یک ساختار مشخص و واحد قرار بگیرند تا سیاستگذاری در مورد آن امکان پذیر باشد.

دکتر سیامک مره صدق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: در خصوص تجمیع بیمه‌ها در تمام کشورهای دنیا نظرات مخالف و موافق  وجود دارد و هر کشوری هم بر اساس شرایطش یکی از آنها را انتخاب کرده، اما به این موضوع که بیمه های پایه باید دارای سیستم و مدیریت واحد باشند هیچ شکی در آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بیمه پایه ما هنوز به درستی تعریف نشده این در حالیست که ما باید یک سیستم واحد معادل عادلانه بیمه همگانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که الگوریتم های درمان سیستم های بیمه اعمال نشود؛ ارجاع به عنوان جزء جدایی ناپذیر خدمات بیمه ای مورد قبول قرار نگیرد و پرسنل بخش درمانی بتوانند هم در بخش خصوصی و هم در بخشدولتی کار کنند مشکلات موجود در بیمه ها حتی با تجمیع بیمه ها هم حل نخواهد شد.

مره صدق متذکر شد: در طرح تحول نظام سلامت برای جلوگیری از هزینه شدن ارقام و مخارجی که نسبت به آنها لزومی وجود ندارد اجرای کامل سیستم ارجاع و اجرای کامل الگوریتم درمانی حائز اهمیت است.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha