کد خبر: انتخاب-هلال-احمر-خراسان-رضوی-به-عنوان-د
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱

به گزارش  گروه استان های  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ، جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی را به عنوان دبیرخانه دائمی روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی انتخاب کرد.

دکتر خسرو رحمانی گفت: هر ساله همزمان با هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی در کشور ، اقداماتی برای یادآوری و تاکید بر چگونگی کاهش اثرات قرار گرفتن در معرض بلایای طبیعی و ترویج فرهنگ جهانی آگاهی از خطرات و کاهش بلایا انجام می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر هدف از تشکیل این دبیرخانه ها را تمرکز و ارتقای کیفیت برنامه‌ها دانست و افزود: پیرو هماهنگی های انجام شده و با هدف تمرکز و ارتقای کیفیت برنامه‌ها، ارائه فعالیت های آموزشی، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در مناسبت های ویژه، دبیرخانه برگزاری مناسبت ها با رویکرد آموزش همگانی به جمعیت‌های هلال احمر استان های سراسر کشور واگذار می شود.

رحمانی ضمن تاکید بر لزوم همکاری و همیاری بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر در توسعه آموزش‌های همگانی، افزود: تشکیل دبیرخانه دائمی روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی یکی از اقدامات این معاونت است و با توجه به توانمندی های خاص استان خراسان رضوی و همچنین تجربه موفق استان‌های خوزستان و یزد در ایجاد دبیرخانه های "کمپین قهرمان شویم" و "روز جهانی کمک های اولیه" مسئولیت تشکیل دبیرخانه دائمی این روز جهانی به استان خراسان رضوی واگذار شد.

وی گفت: به‌کارگیری و استفاده از تجربیات استان‌ها با توجه به آگاهی و شناخت بیشتر آنها نسبت به مخاطرات مختلف با توجه به شرایط اقلیمی و خاص آن استان یکی از نکات مهمی است که ضرورت مشارکت و همکاری همگانی را بیش از پیش نمایان می سازد،  بنابراین، این مهم سبب شد تا با واگذاری مسئولیت دبیرخانه‌های مختلف در استان ها از دانش و ظرفیت‌های آموزشی موجود در سراسر کشور به منظور افزایش کیفیت سیاستگذاری آموزشی بهره مند شویم.

رحمانی افزود: آموزش به اقشار مختلف در سطح کشور از جمله جمعیت عشایری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آنجا که استان فارس قطب اصلی تردد و اسکان عشایر است، دبیرخانه امور آموزش عشایر نیز به استان فارس واگذار شده است که توجه به این امر و برنامه ریزی با رویکرد آموزش همگانی در این خصوص ضرورت دارد.

لازم به ذکر است، پیش از این مسئولیت دبیرخانه «کمپین غرق نشویم»با جمعیت هلال احمر استان خوزستان و " روز جهانی کمک های اولیه " با جمعیت هلال احمر استان یزد بوده است و دبیرخانه های دیگر نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha