کد خبر: وابستگی-غذایی،-تهدیدی-برای-امنیت-ملی-ا
۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳

نماینده مجلس نهم اذعان داشت: وابستگی برای خرید دانه‌های روغنی به کشورهای دیگر تا 95 درصد است که برای اقتصاد و امنیت ملی واقعا خطرناک می‌باشد.

 

 

عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت بیان داشت: اعمال تحریم‌ها و قرار گرفتن ایران در منطقه خاص جغرافیایی، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده که اقتصاد مقاومتی، راهکار برون رفت از شرایط فعلی است و این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد.

پاپی‌زاده اذعان داشت: توسعه کشاورزی علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی، به لحاظ امنیت ملی نیز حائز اهمیت است.

وی متذکر شد: سالانه 20 تا 24 میلیارد دلار به طرق مختلف برای تامین نیاز داخل هزینه می‌شود که با خودکفایی می‌توان از خروج این حجم عظیم منابع مالی از کشور جلوگیری کرد.

این نماینده مجلس نهم اذعان داشت: وابستگی برای خرید دانه‌های روغنی به کشورهای دیگر تا 95 درصد است که برای اقتصاد و امنیت ملی واقعا خطرناک می‌باشد.

پاپی‌زاده یادآور شد: در قالب بررسی برنامه ششم توسعه، راهکارهای مطلوبی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

وی همچنین اذعان داشت: در برنامه پنجم به صراحت بر این مهم تاکید شده که دولت باید اقدامات لازم را به مظور افزایش 25 درصدی تولید محصولات کشاورزی سالم انجام دهد که متاسفانه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، این مهم هنوز تا 2 درصد هم محقق نشده است.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha