نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با افزایش میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان، اندکس خطاهای پزشکی تغییری دیده نمی‌شود، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های دولتی حجم مراجعه‌کنندگان به این مراکز بیشتر شده است ولی با همان اندکس پیشین خطای پزشکی دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري دکتر سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان اظهار کرد: چون فراوانی مراجعات در بخش دولتی افزایش یافته است متعاقب آن وفور خطاهای پزشکی نیز ازنظرتعدادی بیشتر شده است به‌عبارتی خطاهای پزشکی با میزان شیوع ثابت در حجم بزرگتری از جمعیت مراجعه کننده بیشتر دیده می‌شود.

وی آموزش های دوره ای و بازآموزی و تشکیل کمیته‌های بیمارستانی ذیربط را برای بررسی علت و ارزیابی خطاهای پزشکی ضروری برشمرد و افزود: هر چه از مراکز دانشگاهی به محیطها و مراکز غیرآموزشی می‌رویم میزان آموزشها و تشکیل کمیته‌های بیمارستانی و در نهایت آسیب‌شناسی خطاها می تواندکمتر ‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که برای کاهش میزان بروز باید موارد رخ‌داده شده زیر ذره‌بین آسیب‌شناسانه قرار گیرد، یادآور شد: آموزش مسایل علمی و بازآموزی نقش بسیاری در کاهش میزان خطاهای پزشکی دارد.

دکتر خاتمی با بیان این‌که برخی از خطاهای پزشکی درذات اقدامات پزشکی است که در کتب مرجع ثبت می‌شود، یادآور شد: اما برخی خطاها انسانی و قابل پیشگیری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha