کد خبر: ممنوعيت-شماره-گذاري-موتورسيکلت-هاي-کا
۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: برابر قانون کساني که تا پايان آذر امسال جريمه هاي ديرکرد خود را پرداخت کنند ، اين جرايم بخشيده خواهد شد و مهلت تعيين شده تمديد نمي شود؛ براي سال آينده نيز مجلس بايد تصميم بگيرد.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار " تقي مهري" در حاشيه رزمايش ترافيکي زمستان 95 در جمع خبرنگاران درباره شماره گذاري موتورسيکلت هاي کاربراتوري اظهار داشت: فعلا نامه اي در اين رابطه به دست ما نرسيده و ما از ابتداي مهرماه موتورسيکلت هاي مزبور را شماره گذاري نکرده ايم؛ ممنوعيت شماره گذاري اين نوع موتورسيکلت ها همچنان ادامه دارد .

وي درباره ترافيک روزهاي اخير تهران و اجراي طرح زمستاني در شهرها گفت: اين طرح علاوه بر جاده ها در شهرها نيز اعمال مي شود، شرايطي که در چند روز پيش در تهران ايجاد شد نيازمند برنامه ريزي است تا هنگام مواجهه، غافلگير نشويم.

رئيس پليس راهور ناجا در مورد افزايش جرايم رانندگي گفت: هر تصميمي در اين خصوص اتخاذ شود آن را اعمال خواهيم کرد .

سردار مهري درباره بخشودگي جرايم گفت: برابر قانون کساني که تا پايان آذر امسال جريمه هاي ديرکرد خود را پرداخت کنند ، اين جرايم بخشيده خواهد شد و مهلت تعيين شده تمديد نمي شود؛ براي سال آينده نيز مجلس بايد تصميم بگيرد.

وي درباره پلاک هاي جديد گفت: پلاک‌هاي 10 تنها در تهران ارائه شده و با توجه به اتمام پلاک 99 از يک ماه گذشته، پلاک 10 ارائه مي‌شود.

اين مقام ارشد انتظامي پليس راهور ناجا از آغاز رزمايش ويژه ترافيکي زمستان 95 از امروز تا 20 اسفندماه خبرداد و گفت: اين طرح با مشارکت همه دستگاه هاي امدادي و مسئول در امر ترافيک، در 29 استان کشور و بيش از 100 گردنه برف گير به اجرا در مي آيد.

وي به استقرار بيش از 53 هزار نفر به صورت مستقيم در سطح جاده ها اشاره کرد و گفت: در زمستان سال گذشته، سه هزار و 487 نفر در سوانح رانندگي جان خود را از دست دادند؛ در صدد هستيم با وجود تعامل و هماهنگي بسيار خوب دستگاه هاي مسئول و نيز مشارکت شهروندان شاهد کاهش سوانح رانندگي و تلفات ناشي از آن باشيم.

به گفته سردار مهري، توجه رانندگان به علائم راهنمايي و رانندگي، هشدارهاي راهداري، هواشناسي، پليس راه مي تواند نقش چشمگيري در کاهش تصادفات جاده اي داشته باشد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا بر مجهز بودن وسايل نقليه به تجهيزات ايمني نظير زنجير چرخ، داشتن معاينه فني خودروها، پرهيز از تخلفات حادثه ساز به هنگام رانندگي تأکيد کرد و از رانندگان خواست از سرعت و سبقت غيرمجاز ، سفرهاي غيرضروري و ... اجتناب کنند.

سردار مهري در خاتمه گفت: شهرونداني که از اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومي براي سفر استفاده مي‌کنند، در صورتي که با تخلف راننده روبه‌رو شدند مي‌توانند اين موضوع را گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha