کد خبر: سازمان‌ها-نقش-خود-در-کنترل-hiv-را-جدی-نگرف
۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۹:۴۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر این که کنترل HIV تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، متذکر شد: متاسفانه سازمان‌های دیگر نقش خود را در این خصوص جدی نگرفته‌اند.

 

دکتر همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: تعداد مبتلایان به HIV در تمام کشورها رو به افزایش است و چنانچه برای پیشگیری از آن برنامه مدونی اجرایی نشود، شاهد رشد روز افزون خواهیم بود.

یوسفی با اشاره به برنامه‌هایی که در کشورهای پیشرفته برای کنترل این برنامه اجرایی شده، تصریح کرد: بنا بود در قالب برنامه چهارم توسعه برای کنترل ایدز اقدامات مناسبی صورت بگیرد و سازمان‌ها بر حسب وظیفه، ورود جدی داشته باشند که متاسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی انجام نشده است.

وی گفت: مجلس و دولت با توجه به خطر این بیماری می‌بایست برای کنترل و اجرای برنامه‌های مربوط جدیت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: لازم است در حوزه پیشگیری به طور اخص اقدامات ویژه‌ای انجام شود و با توجه به اهمیت این موضوع، جای درنگ بیش از این نیست.

یوسفی با تاکید بر این که کنترل HIV تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست، متذکر شد: متاسفانه سازمان‌های دیگر نقش خود را در این خصوص جدی نگرفته‌اند.

وی با اشاره به شیوع موج سوم HIV در کشور اذعان داشت: در برنامه ششم توسعه بر مبحث پیشگیری از آمار مبتلایان به این بیماری تاکید شده و لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش مناسب صورت گیرد.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha