کد خبر: روند-فرسایش-خاک-ایران-6-برابر-استا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از رها شدن پساب فاضلاب‌ها به شیوه غیر اصولی متذکر شد: روند فرسایش خاک در ایران تا ۶ برابر استاندارد بین‌المللی است.

دکتر محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اظهار داشت:  با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بایستی تلاش شود هرآنچه در سیاست‌های ابلاغی از سوی معظم‌له در این زمینه مورد تاکید است، عملا محقق شود.
تابش گفت: توجه به امنیت غذایی از مباحثی است که در عمل به اقتصاد مقاومتی می‌توان بدان توجه داشت که این موضوع پایدار در گرو حفاظت و صیانت از محیط زیست می‌باشد.
وی با تاکید بر صیانت از خاک خاطرنشان کرد: طی لایحه تقدیمی از سوی دولت، این مهم در دستور کار مجلس قرار دارد و با توجه به این‌که زمان زیادی تا شروع به کار مجلس دهم نمانده، باید یکی از اولویت‌های نمایندگان منتخب مردم باشد. خوشبختانه حضور چهره‌های آشنا با مباحث محیط زیست در میان نمایندگانی که به مجلس دهم راه یافته‌اند، می‌تواند نوید خوبی برای اقدام جدی در حوزه امنیت غذایی باشد.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از رها شدن پساب فاضلاب‌ها به شیوه غیراصولی متذکر شد: روند فرسایش خاک در ایران تا 6 برابر استاندارد بین‌المللی است و همسن مساله سلامت مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

کد خبرنگار: 41025

 

 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha