کد خبر: خوشحالم-بیست-و-پنجمین-نمایشگاه-قرآن-بر
۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

اميد زندگانی  بازير سينما و تلويزيون از وجود بخش های دیجیتال و انیمیشن در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن ابراز خرسندی کرد و گفت: استفاده از ابزارهای امروزی بسیار خوب است تا نسل های آینده با مفاهیم قرآنی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي نمايشگاه قران كريم امیدزندگانی نام آشنای سینما و تلویزیون ایران، در خصوص پرداخت سینما به داستان های قرآنی گفت: در بحث فیلم سازی امکانات بسیار اهمیت دارد و نبود امکانات باعث می شود که هزینه مورد نظر برای ساخت فیلم های عظیم و تاریخی تعلق نگیرد و از تکنیک های روز عقب بمانیم.

وي با اشاره به آنکه قرآن برای ما پیام های بسیار به همراه دارد ادامه داد: متاسفانه در این حوزه فعالیت زیادی انجام نشده است و دلیل آن وجود سلیقه های مختلف در توضیح مفاهیم قرآنی است که باعث می شود کارگردانان از ترس مواجهه با این نظریه ها آن طور که باید در این حوزه خود نمایی نکنند.

این بازیگر با سابقه سینما در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران از فیلم های مذهبی استقبال می کنند یا خیر گفت: به طور حتم همین طور است، در بین بازیگران استیصال بسیار زیاد است و بازیگران ما در کشوری که فرهنگ دینی دارد رشد پیدا کرده اند و به یقین افراد با اعتقادات بالا وجود دارند که برای حضور در این گونه فیلم ها اشتیاق داشته باشند؛ به طور مثال در یکی از فیلم ها نقش شهیدی را بازی کردم و این نقش سبب شد تا مدتی نگرشم نسبت به زندگی تغییر کند و به شدت زندگی آن شهید در زندگی من تاثیر گذاشته بود. بازی در اینگونه فیلم ها باعث پاکسازی روح هر هنرمندی می شود.

زندگاني اضافه کرد: ما باید اموزگار های خوبی باشیم که بتوانیم فاصله بین هنر و دین را به خوبی پر کنیم.باید یاد بگیریم که قرآن فقط برای خریدن و قرار گیری در گوشه ای از خانه نیست باید یادبگیریم که از کتاب آسمانی استفاده کنیم واین با برگزاری سالی یک بار نمایشگاه قرآن و امثال آن میسر نیست و باید باید بتوانیم عمیق تر این آموزه ها ی قرآنی را به دیگران یادآوری کنیم. به طور مثال یکی از شاعران معنی قرآن را به صورت شعر در در کتابی چاپ کرد و به شدت مورد استقبال رهبری قرار گرفت و مانند شاهنامه روان و همه پسند شد ولی متاسفانه به دلیل نبود پیگیری های کافی و اختلاف نظرهای زیاد به اینگونه ایده ها پرداخته نمی شود در حالی که قرآن پراز ایده های ناب است.

این هنرمند همچنین درخصوص تاثیر فیلم های حوزه های قرآنی بر عموم جامعه خاطرنشان کرد: ممیزی در این قضیه بسیار زیاد است و دخل و تصرف ها و ندادن اجازه برای آزمون و خطاها باعث می شود فیلم ها فقط جنبه شعاری داشته باشد و فقط شعارهای قرآنی را بیان کند و این برای بیننده نامفهوم است و نمی گذارد بیننده آن طور که باید از فیلم و آموزه های آن بهره کافی را ببرد.

زندگانی در پایان از وجود بخش های دیجیتال و انیمیشن در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن ابراز خرسندی کرد و گفت: استفاده از ابزارهای امروزی بسیار خوب است تا نسل های آینده با مفاهیم قرآنی آشنا شوند ولی متاسفانه در این بخش هم فیلم استاندارد نداریم که تاثیری بر روح و فکر جوانان ما بگذارد.

وی افزود: به طور مثال حدود ٢٥سال پیش من فیلمی از رستم و سهراب که ساخته کشور روسیه بود در ایران دیدم که بسیار برایم جذاب بود ولی در کشور خودمان با وجود داشتن این کتاب آسمانی نتوانسته ایم کارتون ها و انیمیشن های بسیار موثر برای قشر جوان تولید کنیم.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha