کد خبر: جایزه-1-8-میلیون-پوندی-برای-درمان-بیماری
۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از مدیکال نیوز، متخصصان با استفاده از این مبلغ قادر به بررسی و مشخص کردن پیامدهای این بیماری ملتهب کننده روده هستند که تنها در انگلیس 120 هزار نفر را دچار مشکل کرده است.

بیماری کرون یک بیماری مزمن بوده که قسمت‌های گوناگون دستگاه گوارش از دهان گرفته تا مقعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری بیشتر قسمت انتهایی روده باریک (ایلئوم) و قسمت ابتدایی روده بزرگ را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند تمام لایه‌های روده را درگیر سازد و حتی موجب فیبروز (بیماری ورم انساج لیفی و تصلب بافت‌های همبند) شود.

علائم و نشانه‌های این بیماری اغلب شامل اسهال (که در صورت التهاب شدید روده ممکن است به اسهال خونین تبدیل گردد)، تب، کاهش وزن و درد شکم است. برخی از عوارض این بیماری ممکن است در خارج از دستگاه گوارش رخ دهد، شامل کم خونی، خارش پوست، ورم مفاصل، التهاب چشم و احساس خستگی. انسداد روده نیز معمولاً رخ می‌دهد و کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار می‌گیرند.

بخش عمده این مبلغ توسط یک بنیاد خیریه دیگر به نام The Leona M. and Harry B. Helmsley Charitable Trust تامین می‌شود که مقر اصلی آن در آمریکا واقع است. این بنیاد خیریه بین‌المللی جایزه‌ای 1.8 میلیون پوندی را به دانشگاه ادینبورگ اختصاص داده تا متخصصان آن بتوانند روشی برای درمان بیماری مهلک کرون بیابند.

تا به امروز مشخص شده که ارتباط تنگاتنگی بین بیماری کرون و سیستم عصبی وجود دارد، در واقع هنوز علت دقیق واکنش سیستم ایمنی بدن به اندام‌های داخلی درگیر در بیماری کرون مشخص نشده ولی این امر بدیهی است که در هنگام فشارهای عصبی این واکنش‌ها شدت می‌یابد.

بررسی‌ها همچنین حاکیست که باکتری اشریشیا کلی (Escherichia coli) یا به طور اختصار E.coli، که معمولا در روده جانوران خونگرم وجود دارد با بیماری کرون در ارتباط است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha