کد خبر: تصفیه-آب-با-تقلید-از-رز-سیاه
۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، بخار خورشیدی یک روش سازگار با محیط زیست برای تصفیه آب است که در آن از نور خورشید برای تصفیه آب استفاده می‌شود.

براساس گزارش «نیواطلس»، در این روش نور خورشید به آب آلوده تابیده می‌شود تا آن را گرم و به بخار تبدیل کند؛ سپس این بخار در فرایند میعان به آب پاکیزه تبدیل می‌شود. اکنون تیمی از محققان دانشگاه تگزاس به سرپرستی «دانگلی فان»، روش جدیدی را با تقلید از ساختار گل رز برای تصفیه کارآمدتر آب ارائه کردند.

محققان در این روش، قطعاتی از کاغذی را که با یک پلیمر سیاه‌رنگ به نام «پلی پیرول» پوشیده شده بود، به شکل گل رز پیچیدند و سپس این کاغذها را درون یک شیشه‌ای قرار دادند که آب آلوده از ظرف زیر آن وارد این کاغذها می‌شود. پلیمر پلی پیرول به طور ویژه‌ای نور خورشید را به گرما تبدیل می‌کند.

طبق این گزارش، هنگامی که نور خورشید این پلیمرها را گرم می‌کند،‌ آب موجود در آنها به بخار تبدیل می‌شود. البته نکته جالب این است که، هنگامی که نور خورشید توسط یک کاغذ جذب نشود بر روی لایه دیگر کاغذ منعکس و بنابراین بخار آب بیشتری تولید می‌شود.

به گفته محققان؛‌ سیستم بخار خورشیدی به شکل گل رز قادر به تصفیه بیش از 1.9 لیتر آب در هر ساعت است. این روش بسیار ارزان بوده و در مقایسه با روش‌های پیشین بسیار کارآمدتر است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha