کد خبر: تزریق-واکسن-یک-مساله-علمی-تایید-شده-است
۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹

خبرگزاری سلامت: چند وقتی است کامنت زیر در رسانه های مجازی و از کانالی به گروه های تلگرامی در حال انتشار است و با فر رسیدن فصل پاییز، نگرانی مادران بیشتر شده است.

«من فریبا هستم مادر امیر بابک هشت ساله

 دلیل این که مشخصات می‌گم به‌خاطر این که میخوام تجربه تلخی که داشتم رو در اختیار همه مردم کشورم بذارم.

 پسر من روز بیستم مرداد امسال مبتلا به سندرمی شد به‌نام "میلرفیشر"؛ یک بچه کاملا سالم که کلاس کاراته می‌رفت، درس می‌خوند و بازی می‌کرد و از در و دیوار بالا می‌رفت، ولی به یکباره در ظرف شش ساعت تمام حرکات و توان ماهیچه‌ها و علاوه بر آن قدرت بلع و دفع را از دست داد!!

جلوی چشمان ما، مثل یک شمع پر نور و زیبا می‌درخشید که یکباره کم نور و ضعیف شد...

پسر من ۳۶روز در آی سی یو بیمارستان بعثت همدان بستری شد.

روزگار خیلی بدی بود حتی گاهی تنفسش نیز دچار مشکل می‌شد، ولی خداوند به‌ما لطف کرد و بابک  تنفس مصنوعی نشد... یعنی قدرت تنفس و طپش قلب کوچولوش رو از دست نداد.

  بابک 20روز چشمانش بسته بود و۵۲ روز منع آب وغذا بود چون احتمال خفگی داشت. فقط سرم در نهایت با آمپول مخصوص از طریق مری غذای مخصوص دریافت می‌کرد و بعداز ۳۶روز، پزشکان از تشخیص بیماری اش اعلام ناتوانی کردند. حتی نتونستند بفهمند این بیماری چرا به‌وجود اومده، لاجرم از بیمارستان مرخص شد... الان خانه است

دیدش برگشته، کم کم بلع وسرفه وعطسش برگشت ولی مدام فیزیو تراپی می‌شه. حرکات در دستانش برگشته ولی انگشتانش هنوز نه و فعلا قادر به راه رفتن نیست.  امیدمان به خداست تا خواهرش دی ماه به دنیا میاد بابک هم سرپا بشه....

ولی مامان‌های گل برای خودم مهم بود بدونم چرا این بلا سر عزیز من آمده! خیلی تحقیق کردیم، انواع آزمایشات حتی تا المان هم رفت. این بیماری در نتیجه عفونت ویروسی یا انفولانزا یا سرما خوردگی ایجاد می‌شود، در حالی‌که بابک در تابستان هیچ کدام از اینها را نداشت.

در نهایت یکی از آشنایان که خانم دکتری بودند با تجربه و متعهد و نوه ‌ش دوسال پیش به این بیماری مبتلا شده بودند به دیدار ما آمد وایشان عنوان کردند علت را در یکی ازکلینیک‌های آمریکا بعد از سه ماه تحقیق روی نوه ایشان مشخص کردند.. باور کردنش سخته ولی علت  واکسن انفولانزا بود...

بله....تعجب و حیرت شما رو درک میک‌نم.... چند ماه قبل بابک به توصیه دکترها و بر اثر تبلیغات بیهوده و بدون اصل و اساس جراید و صدا و سیما،  واکسن انفولانزا زد ولی افسوس...

انسان بعد از زدن این واکسن، دچار تجمع عفونت ویروسی می‌شه که برای بدن  نوعی "خودایمنی"  ایجاد می‌کند که این بدترین حالت رو برای بدن شخص ایجاد می‌کنه... زیرا واکسن انفولانزا تب نداره این ویروس میره و روی رشته‌های عصبی می‌نشینه بعد از مدتی گلبول‌های سفید آن را شناسایی میکنند و به آن حمله می‌کنند که باعث پاره شدن غلاف میلین اعصاب می‌شود.

در آمریکا گفته بودند که ما در این مملکت به این وسعت تنها واکسن انفولانزا را به ۱)پیرمردان و پیرزن‌های بالای شصت سال که توان عفونت ندارن۲)بیماران سرطانی۳)بیماران هپاتیت وایدزی و در نهایت بیمارانی که درمانی ندارند تجویز می‌کنیم! حتی ما عقیده داریم که کودک ۲ روزه که متولد می‌شود تحمل انفولانزا را دارد! چرا شما در ایران آن را به‌راحتی تهیه و استفاده می‌کنید؟

خواهش می‌کنم حرف من رو گوش کنید... شما رو به قرآن فریب تبلیغات رو نخورید... سه روز تب یا یک هفته آنفولانزا بچه را کاملا و به صورت طبیعی ایمن می‌کند، ولی واکسن کاملا به بدن املای غلط می‌دهد.

به گفته کلینیک آمریکایی، واکسن شما را در برابر یک نوع سرما خوردگی ایمن می‌کند ودر برابر ۹۹ نوع دیگر که تاکنون شناسایی شده، خود ایمن می‌شوید که بسیار خطرناک هست.»

و جمله پایانی این کامنت در فضای مجازی: « برای عزیزانتان بفرستید...پاییز در راه است ...هجوم همه گونه تبلیغ در راه است...فریب نخورید..عاقل باشید.»

 

به راستی واکسن آنفلوانزا تا این اندازه برای سلامت اندام‌های داخلی و رشته‌های عصبی می‌تواند تهدید به شمار آید؟

 

دکتر سعید قزوینیان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: میلر فیشر اغلب به دنبال عفونت ویروسی به وجود می‌آید که معمولا سه هفته یا یک ماه قبل از بروز علائم در بدن ایجاد شده است.

قزوینیان گفت: میلر فیشر یا فلج اندام منجر به اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی متذکر شد: نگرانی مادری از بیماری فرزندش که چند وقتی است در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد را خوانده‌ام و باید بگویم که تزریق واکسن در موارد بسیار نادر، یک در میلیون و حتی بیشتر ممکن است فرد را به این بیماری مبتلا کند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: البه این را باید در نظر داشت که سه هفته تا یک ماه باید از تزریق واکسن سپری شده باشد که بتوان در مورد تاثیر آن بر ابتلا به فلج اندام صحبت کرد.

قزويان  اذعان داشت: به دنبال پرکاری سیستم ایمنی بدن که باید از فرد در برابر بیمای‌ها محافظت کند، غلاف روکش‌های عصب تخریب شده و م‌ تواند فلج بالارونده را به دنبال داشته باشد که از پا شروع شده و حتی ناحیه صورت را نیز متاثر می‌کند.

وی گفت: اختلال در تنفس نیز از عوارض میلر فیشر است و بالقوه بیماری کشنده‌ای به شمار می‌آید.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع بالای آنفلونزا و تغییر شکل ویروس آن، سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد افراد در معرض خطر مانند بیماران قلبی و زنان باردار هر سال واکسن را دریافت کنند.

به گفته وی، در سربازخانه‌ها و دانشگاه‌ها که احتمال اپیدمی بیماری وجود دارد، تاکید بر تزریق واکسن قطعا بیشتر است.

قزويان با تاکید بر این که تزریق واکسن یک مساله علمی تایید شده است، یادآور شد: در دهه 60 میلادی، اپیدمی در آمریکا شیوع یافت که نتیجه متد غلط واکسن بود و با اصلاح آن، عارضه به حداقل رسید.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: میلرفیشر یک بیماری علاج پذیر است و سرم‌هایی وجود دارد که با تزریق به موقع آن و درمان‌های بازتوانی می‌توان عوارض را رفع کرد.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha