کد خبر: تابلوی-پزشکان-تبلیغات-نیست
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱

مدیرکل صلاحیت‌های حرفه‌ای و امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی با انتقاد از جمع آوری تابلوهای پزشکان در سطح کشور بیان داشت: این تابلوها تبلیغات نیست و عوارض به آن تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت، دکتر حجت‌الله مقیمی مدیرکل صلاحیت‌های حرفه ای و امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی، ضمن بیان مطلب فقوق اذعان داشت: در قانون شهرداری نیز این موضوع پیش‌بینی شده، اما واحدهای مدیریت شهری پایبند به آن نیستند.
مقیمی با گلایه از جمع‌آوری شبانه تابلوی مطب پزشکان افزود: تاسف بار است که این تابلوها پس از جمع‌آوری به بازیافت تحویل می‌شوند.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، استانداردسازی تابلوی مطب پزشکان بر عهده سازمان نظام پزشکی است و استناد ما نیز به همین قانون می‌باشد.
مدیرکل صلاحیت‌های حرفه‌ای و امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی اذعان داشت: تمام تابلوهای پزشکان بر اساس استاندارد معین نصب می‌شوند؛ این در حالی است که تابلوی صنوف دیگر بدون استاندارد در سطح شهر قابل مشاهده بوده و جمع‌آوری نمی‌شوند.
مقیمی متذکر شد: در حالی که بر اساس قانون شهرداری عدم اخذ عوارض از تابلوی پزشکان پیش‌بینی شده، اما خط مشی سازمان زیباسازی مدیریت شهری خلاف این می‌باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تبلیغات پزشکی در نشریات مختلف نیز بیان داشت: در این راستا آیین‌نامه مدونی در سازمان نظام پزشکی وجود دارد.
مدیرکل صلاحیت‌های حرفه‌ای و امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: تبلیغات مربوط به فعالیت پزشکان باید مورد تایید سازمان باشد، اما متولی اصلی تبلیغات در کشور به این مهم توجه ندارد و به همین دلیل در نشریات، کالای قاچاق نیز تبلیغ می شود.

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha