کد خبر: بررسی-شایع-ترین-بیماری-های-پوستی-در-فصل
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران گفت: با شروع فصل تابستان و شدت یافتن گرمای هوا شیوع برخی از بیماری های پوستی افزایش می‌یابد؛ اما به گفته متخصصان پوست، تنها با رعایت بهداشت فردی می‌توان از بسیاری از این بیماری ها پیشگیری و یا آنها را درمان کرد. 

 

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت آفتاب سوختگی، کهیر آفتابی، حساسیت های نوری را از جمله بیماری های پوستی شایع در فصل تابستان اعلام کرد.

وی ادامه داد: اشعه ماورای بنفش آفتاب از عوامل اصل ایجاد لکه های پوستی مانند ملاسما و کک و مک است.بنابراین تشدید این لکه ها در فصل تابستان به شکل شایعی دیده می شود.

متخصص پوست، مو و زیبایی مهم ترین عامل سرطان پوست را تماس با نور خورشید دانست و افزود: یکی از موثرترین راه های محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید، استفاده مداوم از ضد آفتاب ها و همچنین پوشش پوست است. یکی از نکات قابل توجه در مورد انتخاب ضد آفتاب ها، متناسب بودن آنها با پوست است.

وی تصریح کرد: در فصل گرما با افزایش شدت آفتاب افرادی که حساس به نور هستند باید فعالیت خود را در ساعات شدت آفتاب (بین ساعت 9صبح تا سه عصر) کمتر کنند.

نیلفروش زاده توصیه کرد: در صورت الزام به قرار گرفتن در برابر نور آفتاب ، باید از لباس های پوشیده ، کلاه لبه دار و ضد آفتاب ها استفاده شود. افرادی که موهایشان ریخته به خصوص مردان تاس در فصول گرم سال بهتر است جهت محافظت پوست سر از کلاه استفاده نمایند و یا یک لایه نازک کرم ضد آفتاب روی پوست سرشان بمالند تا پوست آن قسمت دچار آفتاب سوختگی و ایجاد لکه نشود.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه تهران تأکید کرد:  شیوع بعضی از بیماری های عفونی شامل بیماری های قارچی و باکتریال نیز در تابستان بیشتر می شود،  بیماری های قارچی پوست نیازمند به رطوبت بیشتری برای رشد و نمو هستند که این قارچ های پوستی بیشتر در کشاله ران و کف پا مشاهده می شوند

وی بیان داشت: تعریق و رطوبت ناشی از گرما از عوامل مهم در ایجاد و گسترش بیماری ها و عفونت های قارچی پوست است. بعضی از باکتری ها در فصل گرما محیط مناسب تری برای رشد و نمو دارند مانند بیماری زرد زخم.

متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: زرد زخم را با کوتاه کردن ناخن ها، شست و شوی مرتب ضایعات و اجتناب از تماس مستقیم با ضایعات و رعایت یک سری مراقبت های شخصی و عدم استفاده از وسایل مشترک می توان درمان و از انتقال آن جلوگیری کرد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha