کد خبر: انحراف-چشم-یکى-از-شایع‌ترین-مشکلات-به
۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۶

چشم‌پزشک بیمارستان توحید جم گفت: استرابیسم یا لوچی چشم یکى از شایع‌ترین مشکلات چشم به‌خصوص در کودکان است که اگر در دوران کودکى درمان نشود، به اختلال دید دائمی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر کامران منشئی افزود: استرابیسم یا انحراف چشم اختلالى است که در آن چشم‌ها وضعیت ناهمگونى نسبت به یکدیگر پیداکرده و هرکدام از چشم‌ها در جهات مختلف نگاه می‌کنند به‌گونه‌ای که یکى از چشم‌ها مستقیم نگاه کرده و چشم دیگر به سمت داخل و یا خارج، بالا یا پایین منحرف می‌شود.


وی تصریح کرد: استرابیسم شامل دو نوع ایزوتروپی (انحراف چشم به داخل) و اگزوتروپی (انحراف چشم به خارج) می‌باشد که نوع ایزوتروپى بیشتر شیرخواران را مبتلا می‌کند و اگزوتروپى نیز در کودکان اتفاق می‌افتد و معمولاً بیمارى با خستگى و چرت زدن شدت می‌یابد.


چشم‌پزشک بیمارستان توحید جم افزود: استرابیسم کودکان درصورتی‌که به‌موقع درمان نشود، کاهش دید یا تنبلی چشم را به همراه خواهد داشت و تنبلی چشم را می‌توان با بستن چشم تا حد کمى درمان کرد، البته اگر درمان آن به تأخیر بیفتد، کاهش دید دائمی شده و موفقیت درمان آن تا حد زیادى کاهش می‌یابد.


دکتر منشئی اضافه کرد: خشکى شدید چشم، سردرد حین فعالیت چشمى و نداشتن دید مناسب به‌خصوص از یک‌چشم، از مهم‌ترین علائم استرابیسم است که در کودکان دیده می‌شود و مهم‌ترین راه پیشگیرى از چنین عارضه‌ای معاینه چشم در طول دوره شیرخوارى و سنین قبل از مدرسه است در غیر این صورت با پیشرفت بیمارى تنها جراحى است که می‌تواند کودک را از خطر کاهش دید نجات دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha