کد خبر: انجام-ngs-در-داخل-ایران-با-محوریت-ناتوانی
۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، یکصدمین سمینار ژنتیک بالینی، قسمت دوم گزارش دو سال تجربه انجام NGS در داخل ایران با محوریت ناتوانی ذهنی و تاخیر تکاملی  را  روز پنجشنبه 7 بهمن ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن اجتماعات مرکز برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت، به گروه هدف این برنامه که متخصصین زنان و زایمان، متخصصین ژنتیک، متخصصین کودکان، متخصصین داخلی، اپیدمیولوژیست­ها، پزشکی اجتماعی، پزشکی مولکولی، پزشکان عمومی، ماماها و پرستاری خواهند بود، 5  امتیاز بازآموزی تعلق می گیرد.

دکتر سعیدرضا غفاری دبیر علمی این برنامه، گفت: این سمینار با هدف آشنایی و گزارش موارد جالب و مشکل تشخیص با روش NGS  برگزار خواهد شد. در این قسمت عمدتا از اساتید ژنتیک و نورولوژی کودکان دعوت شده است تا نتایج به دست آمده را مورد بررسی قرار داده و رویکرد پیشنهادی برای چنین بیمارانی در کشور مطرح و مرور خواهد شد. همچنین در این جلسه لزوم تمرکز بر انجام NGS در داخل ایران مورد تاکید قرار می گیرد و چالش های پیش رو و آسیب های ارسال نمونه های تشخیصی و تحقیقاتی به خارج از کشور بررسی می شود.

مدیر علمی راه اندازی NGS در ایران با اشاره به اهمیت اقدامات بالینی و آزمایشگاهی معمول جهت کمک به تفسیر یافته های اگزوم افزود: گاهی به دلیل غیر اختصاصی بودن یافته های بالینی تشخیص صرفا از طریق تکنیک های جامع این­چنینی امکان پذیر خواهد بود.

بنابراین در این برنامه همکاران بالینی و متخصصین ژنتیک جهت بحث درباره تکنیک های جدید NGS حضور دارند و تعدادی کیس با تشخیص ابتدایی نامعلوم که دچار اختلال تکامل یا ناتوانی ذهنی بوده اند و نهایتا برای آنها تعیین توالی اگزومی انجام شده معرفی خواهند کرد  و یافته های حاصل از NGS با یافته های بالینی تطابق داده شده و مورد بحث قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن 23519 داخلی 607 تماس حاصل نموده و یا روز برگزاری به صورت حضوری به خیابان شریعتی، نبش خیابان یخچال، مرکز درمان ناباروری ابن سینا، سالن کنفرانس مراجعه نمایند.

 

                                                                                                                                                         

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha